חפש

עסקת מכר מקרקעין

עסקת מכר מקרקעין

בשונה מעסקת מכר במקרקעין של נכס מסחרי, שלו מערכת שיקולים מסחריים שונים והיבטי מיסוי מקרקעין שונים, החשיבות והמשקל של הפעולות המקדמיות בבדיקת הזכויות בנכס המקרקעין שונים ובעלי ערך רב יותר כאשר מדובר בעסקת מכר מקרקעין של נכס העונה על הדרישות בחוק המקרקעין של דירת מגורים ובפרט כאשר מדובר בעסקת מכר מקרקעין של דירת מגורים יחידה (1).
 
רכישת נכס מקרקעין פרטי העונה להגדרה בחוק המקרקעין - דירת מגורים יחידה.
לא לכל אחד מזדמן לעשות עסקת מכר מקרקעין יותר מפעם - פעמיים במהלך החיים, ולכן בבואנו לשקול את עסקת המכר במקרקעין. רצוי ומומלץ להיעזר בשירותי עו"ד המתמחה בעסקאות מכר מקרקעין אשר יש לו את הידע והניסיון בתחום המקרקעין ושניתן לומר כי מקרקעין זה מטה לחמו.
עסקת מכר במקרקעין שונה במהותה ובאופייה מעסקה קודמת שנעשתה אף באותם מקרקעין. הואיל וכל עסקה במקרקעין מורכבת מצדדים שונים קרי, מוכרים - רוכשים שונים, בעלי זכויות שונות, הטבות ו/או פטורים שונים לעניין המיסוי שיחול על המקרקעין.
 
עסקת מכר מקרקעין השלכות מיסוי הנובעות מחד, מהחוקים והתקנות של מיסוי מקרקעין ומאידך מהפרטים הרלוונטיים של רוכשי הזכויות במקרקעין. בנוסף השלכות מיסוי המקרקעין נובעות בין היתר גם מסוג נכס המקרקעין, מגרש, דירת מגורים יחידה, דירת מגורים נוספת ועוד. כמו כן, הבדיקות המקדמיות לעסקת המכר במקרקעין כגון: בדיקת המצב המשפטי של המקרקעין, בדיקת הזכויות הרשומות במקרקעין, הינן בדיקות חשובות ובעלות ערך משמעותי, אם כדאי להתחיל בעסקת מכר המקרקעין, תוצאות ומסקנות מהבדיקות המקדמיות, תוכלנה לשפוך אור על טיב הנכס, הכדאיות הכלכלית ובכך יחסוך הרוכש הרבה עגמת נפש מחד, ומאידך - יקבל שקט נפשי כרוכש הזכויות בנכס המקרקעין.
 
לפיכך, יש חשיבות רבה כי עו"ד יהיה מומחה בעסקאות מכר במקרקעין, יכיר את לקוחותיו באופן אישי, יתאים את סוגיית המיסוי של המקרקעין ספציפית לגבי עסקת מכר המקרקעין הקונקרטית.
 
(1) דירת מגורים יחידה
הדירה הנרכשת הנה דירת המגורים היחידה של הרוכש גם אם בבעלותו דירה נוספת שחלק הבעלות בה קטן מ-25% או שהדירה הנוספת מושכרת בשכירות מוגנת לפני 1/1/1997. (לגבי דירת מגורים יחידה יראו את הרוכש בן זוגו/ידוע בציבור וילדים עד גיל 18 כרוכש אחד). אם בבעלות הרוכש דירה אחת נוספת לדירה הנרכשת שתימכר תוך התקופה הקבועה בחוק, יראוהו כבעל דירה יחידה.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס