חפש

מעצר בית

מעצר בית

כשאדם נאשם בעבירה פלילית ועומד בפני משפט פלילי, הפרקליטות רשאית לבקש מעצר עד תום הליכים, או במילים אחרות. הנאשם יישב בבית מעצר, רחוק ממשפחתו, חבריו וחייו, עד אשר יתנהל משפטו ויוחלט האם הוא באמת אשם.

לבקשה למעצר סיבות רבות ומגוונות, כמו חשש לשיבוש משפט, הטלת אימה או איום על הקורבן בריחה, חבלה במשפט ועוד, כל מקרה לגופו וביחס לעבירה.

כעורכת דין פלילית המייצגת קשת רחבה של עבירות, המבוצעות גם על ידי גורמים המוכרים למשטרה וגם על ידי אנשים אשר להם זו עבירה ראשונה, אני שמה דגש רב על הצעת חלופות מעצר.

בית מעצר עלול לגרום לנזק נפשי ולעיתים אפילו גופני, לנאשם שעוד לא הוכרע דינו. מדובר בהלם המאופיין בקשיי הסתגלות, התדרדרות נפשית ותחושה כללית של תבוסה.

בית מעצר לא תמיד יכול לספק לנאשם את התנאים התומכים להם הוא זקוק, כאשר הוא מתמודד עם משפט פלילי, אשר יכול להרוס את חייו.

חשוב שתדעו: החוק מאפשר הצעת חלופות מעצר, כמו מעצר בית, מעצר בית בתנאים, איזוק אלקטרוני, שחרור בערבות או כל נקיטת פעולה אחרת אשר תיתן מענה לטענתה של התביעה.

וזהו חזות הכול: כאשר עורך דין פלילי מצליח לספק אלטרנטיבה הגיונית, אשר נותנת מענה מיידי לחששות התביעה ומבטיחה ניהול משפט תקין, רוב הסיכויים שלא תמצאו את עצמכם מתחילים לרצות את העונש לפני שהורשעתם.

ירון הואשם באונס בנסיבות מחמירות, הפרקליטות ציירה אותו כמפלצת וביקשה להרחיק אותו מסביבת הקורבן על ידי מעצר בבית מעצר. מדובר באדם ללא הרשעות קודמות, אדם פעיל ונורמטיבי. מתקפה זו הכעיסה אותי מאוד, לא מצאתי כל הגיון בכליאה, כאשר מעצר בית יכול לספק אלטרנטיבה ברורה להרחקת הנאשם מקרבת הנאשמת וחברותיה. באמצעות ייצוג הולם, נשלח ירון למעצר בית מלא.

דניאל נעצר והואשם באלימות במשפחה, הפרקליטות טענה כי לא ניתן לאשר לו מעצר בית, שהרי הוא מתגורר בבית המשפחה. משרדנו הצליח לאשר לו שהייה במעצר בית בבית הוריו וכך נמנע מכליאה בבית מעצר

אלישע עמד בפני משפט פלילי בגין עבירת מין, היות ויש לו משפחה בחו"ל ואין לו ילדים או עבודה מסודרת אשר תחזיק אותו בארץ, ביקשה הפרקליטות להחזיק אותו במעצר. המהלך הדיון טען משדנו כי מדובר בפגיעה בחירותו של האדם ולכן יש לאפשר לו לרצות את תנאי המעצר במעצר בית, עם איזוק אלקטרוני תחת צו עיכוב יציאה מהארץ.

נחום, נאשם בשידול וביצוע עבירות מין בקטינות, הפרקליטות טענה כי שחרורו למעצר בית, לא ימנע ממנו לאתר קורבנות נוספים, שהרי הקשר הראשון עימן נעשה במחשב. משרדנו הציע להוציא את כל המחשבים בבית, כולל טלפונים סלולאריים או כל מקום בו ניתן לגלוש באינטרנט ולשחרר את הנאשם למעצר בית מלא, תחת פיקוח.

במקרים רבים קל יותר לצד השני לעצור ולכלוא את הנאשם, טרם משפטו. אין כל חשיבות לצפיפות בתאי המעצר, מי חושב על ההשלכות הנפשיות והפיזיות של כליאת אדם אשר עדיין לא נמצא אשם. שלא לדבר על הרחקתו מתא משפחתי וסביבה תומכת.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
נוגה ויזל, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס