חפש

תאונות תלמידים

תאונות תלמידים

הורים רבים אינם יודעים כי תלמידים בגני ילדים ובבתי ספר מבוטחים 24 שעות ביממה בביטוח תאונות אישיות של המוסד החינוכי בו הם לומדים.

המשמעות היא שגם אם תלמיד נפצע כאשר הלך לסרט קולנוע עם חבריו בחופש הגדול עדיין במרבית המקרים זכאי לפיצוי מביטוח המוסד החינוכי בו הוא לומד.

עו"ד דותן לינדנברג מאשדוד המטפל בתיקים של נזקי גוף, כולל תיקי תאונות דרכים, רשלנות רפואית, תאונות עבודה וכן תביעות תלמידים, מטפל גם בתיקים רבים בהם תלמידים קיבלו פיצוי במסגרת אותו ביטוח גם כאשר היו בפעילות פרטית בלי כל קשר לפעילות בית הספר.

חשוב להבין שביטוח זה הוא כמו ביטוח תאונות אישיות וההורים למעשה משלמים עבורו תשלום הנכלל בתשלומים השנתיים למוסד החינוכי בו לומדת בתם או לומד בנם.

הביטוח מגדיר סכום תביעה מקסימלי, וכן מגדיר פיצוי על כל יום היעדרות בתנאי שהילד נעדר מבית הספר לפחות 21 יום.

דוגמא למקרה שכזה הוא נער אשר בזמן החופש הגדול טיפס על עמוד תאורה החליק נפל ונפגע והפיצוי שקיבל מביטוח בית הספר עומד על שיעור של כ-50,000$.

מקרה אחר הוא של נער אשר נפגע בשעות הערב כתוצאה מצינור פלסטיק שחור שחסם דרכו בחשיכה וגם במקרה זה, למרות שלא היה מדובר בפעילות בית הספר, הרי שקיבל פיצוי בשיעור של כ-10,000$.  

המשמעות היא שגם במקרה שאין גורם רשלני שהביא לנזק ואף אם הנזק נגרם כתוצאה מהתרשלות של הילד עצמו עדיין ניתן לקבל פיצוי.

במקרים בהם הנזק של הילד נגרם כתוצאה מרשלנות מסביר עו"ד דותן לינדנברג כי ניתן אף להגיש תביעה נוספת, גם כנגד הגורם הרשלני והביטוח שלו ולקבל פיצוי נוסף לזה שהתקבל מהביטוח של בית הספר. ובמקרה זה סכום התביעה אינו מוגבל ותואם הנזק שאירע בפעל, כולל פיצוי עבור הפסדים עתידיים וגם פיצוי עבור הכאב והסבל שנגרם לנפגע.

לדוגמא מסביר עו"ד לינדנברג כי אותו נער שנפל מעמוד התאורה תובע גם את עירית ראשון לציון שהיתה אחראית על המקום בבית המשפט המחוזי בסכום נוסף שעומד על למעלה מ-2.5 מיליון ₪.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
עו"ד דותן לינדנברג
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס