חפש

ממזרות

ממזרות

בית הדין הרבני האיזורי בחיפה הוציא תחת ידו פסק דין חדשני לענין קביעת ממזרות .
הגם שלענין זה, מקדמת דנא אין הספק פוטר, הרי במקרה זה כאשר האישה התעברה סמוך לאחר הגט וטענה כי העובר אינו מבעלה אלא מגבר זר לו היא מבקשת להינשא,ואשר קיבל על עצמו במהלך ההליך המשפטי את כל החיובים של אב לילדו,  ולמרות שההלכה היהודית קובעת כי "רוב בעילות אחר הבעל", כך שבעצם, לפי הלכה זו  הילוד הינו בנו של הבעל ממנו התגרשה האישה, נעזר בית הדין בבדיקת אולטרה סאונד וקבע כי הילוד לא יהא ממזר אך גם לא ישא את שם הבעל. בכך בעצם, לראשונה, נקבע סדק צר בהלכה.

לכך יש להוסיף את התיקון המוצע כיום לחוק המידע הגנטי לפיו בתי המשפט יהיו רשאים לכפות בדיקת רקמות למעט במקרה של חשש לממזרות.
קיימת גם אפשרות של ביצוע בדיקת רקמות בחו"ל ע"י משלוח דגימת DNA כגון רוק בדואר אך יש לזכור כי תוצאות הבדיקה אינן אכיפות, בשלב זה בבית המשפט בארץ ככל שיש בהן חשש כי הקטין יוכרז כממזר עלפי הדין העברי..

המידע המובא באתר זה הינו אינפומטיבי בלבד ואין בו על-מנת להוות יעוץ משפטי ו/או ליצור אחריות מכל סוג שהוא לגבי הנכתב באתר זה  ו/או להוות יעוץ משפטי או תחליף ליעוץ משפטי. השימוש במידע באתר אינו יוצא יחסי עו"ד-לקוח ולא ניתן לסתמך עליו לצורך קבלת החלטה ו/או נקיטת  פעולה כל שהיא.
עו"ד ומגשרת נאווה סרף-הרשקוביץ
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס