חפש

"תביעה: מסרב לפגוש את ילדיו ללא זוגתו החדשה"

"תביעה: מסרב לפגוש את ילדיו ללא זוגתו החדשה"

בית המשפט למשפחה בפתח תקווה קיבל לאחרונה תביעה להגדלת מזונות שהגישה אם לשניים נגד בעלה לשעבר, בטענה שהוא נמנע מלקיים את זמני השהות שנקבעו בהסכם הגירושים כשהוא מסרב להיפגש עמם ללא זוגתו החדשה וילדיה. השופטת עידית בן-דב ג'וליאן קבעה שבמקום 3,000 שקל בחודש, הוא ישלם מעתה כ-4,500 שקל.

בני הזוג נפרדו לפני כשש שנים ובהסכם הגירושים נקבע בין היתר שהילדים ישנו אצל האב פעמיים בשבוע וישהו אצלו כל שבת שנייה. עוד הוסכם שהוא ישלם מזונות בסך 1,500 שקל עבור כל ילד.

בשלב מסוים הוא החל האב לנהל זוגיות עם אם לשלושה. כפי שעלה מתסקירים שהוגשו, ילדיו התקשו לעכל את השינוי שהתרחש בחייו של אביהם ולהסתגל למשפחתו החדשה. פעם אחר פעם הם ביקשו להיפגש עמו לבד, אך האב סירב בהתמדה. גורמי המקצוע תיארו שבעוד הילדים משוועים להיפגש עם אביהם, הוא מתנה זאת בשהותם בדירתו יחד עם ילדי בת הזוג.
 
 
על רקע האמור הגישה האם את התביעה לבית המשפט וטענה שזמני השהות שנקבעו אינם מקוימים הלכה למעשה, כך שנטל גידול הילדים נופל רק עליה. לשיטתה, הנתק הממושך בין האב לילדיו מהווה שינוי נסיבות מהותי שמצדיק להגדיל את סכום המזונות שהוא משלם. מנגד טען האב שגרושתו לא הוכיחה צורך ממשי בהגדלת המזונות ויש לדחות את תביעתה.

השופטת בן-דב ג'וליאן כתבה ש"סירובו של האב להיפגש עם הקטינים שלא יחד עם שלושת ילדיה של בת זוגו – אפילו למפגשים בודדים – מדאיגה". לדבריה, בעוד הילדים כמהים לקשר עמו ומתגעגעים אליו, הוא מסרב להיפגש עמם אפילו לארוחת צהרים ללא משפחתו החדשה. ממסכת הראיות עלה שהוא אף סירב לבקשת בתו להשתתף במסיבת בת המצווה שלה, אף שמשפחתו המורחבת הוזמנה לאירוע ואישרה את הגעתה.

בפסק הדין נקבע שכתוצאה מהתנהגות האב כלפי הבת היא חסמה אותו בטלפון, וכעת היא לא מסוגלת לחדש את הקשר עמו כבתחילה. גם עם הבן מסרב האב לקיים קשר משמעותי, תוך שהוא מגביל אותו למפגשים בני שעתיים-שלוש בשבוע בלי לינה.

לדברי השופטת, היעדר קשר בין הילדים לבין האב מהווה שינוי נסיבות מהותי אשר מוצדק בגינו לבחון מחדש את חלוקת צרכי הקטינים בין ההורים. היא הוסיפה שמשמעות העדר הקשר הנו למעשה העברת מלוא נטל הטיפול בילדים על כתפי התובעת.

בנסיבות אלה קבעה השופטת כי סכום המזונות יעלה מ-1,500 שקל לחודש עבור כל קטין, ל-2,000 שקל. עוד נקבע שהאב ישלם לאם 40% מהוצאות החזקת הבית עבור שני הילדים, ולכל היותר 500 שקל בחודש. בנוסף חויב האב לשאת בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 7,500 שקל.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר.
עו"ד ומגשרת ירדן שלומי
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס