חפש

הכירו את עורכת הדין שלומית סטרוגנו המתמחה בתחום של דיני משפחה וירושה

הכירו את עורכת הדין שלומית סטרוגנו המתמחה בתחום של דיני משפחה וירושה

הכתבה פורסמה בישראל היום
אין זה סוד, שזוגיות טובה וחיי נישואין טובים דורשים “עבודת תחזוקה” טובה. אין זה סוד שזוגות רבים אשר חווים משברים בנישואיהם, נכנעים לסטטיסטיקה העגומה, של עלייה מתמדת באחוזי המתגרשים. כך גם, אין זה סוד, כי המשבר הכלכלי הנוכחי בישראל, בפרט לאחר משבר הקורונה העולמי, הוביל אף הוא למשברים בחיים בכלל ובפני זוגות נשואים בפרט.

זוגות אשר לא יצליחו לצאת מהמשבר, עלולים למצוא עצמם אל מול סכסוך משפחתי ומשפטי אשר במרבית הפעמים יגזול מהם משאבים רבים ויקרים – זמן וכסף רב, אך לא פחות חשוב מזה, מחירים נפשיים לא פשוטים (בהם במרבית הפעמים יאלצו לשאת למרבה הצער גם ילדי הצדדים).

ישנם עורכי דין רבים בישראל, העוסקים בתחום דיני משפחה וסכסוכי גירושין, אך אחת הבולטות שבהם, הינה עורכת הדין שלומית סטרוגנו, אשר סיפורה הינו מעניין לכל הדעות ואף מעורר השראה, הן מן הפן האישי והן מהפן המקצועי.

הייחוד של תחום המשפחה בעולם המשפט, מצוי לשיטתה של עורכת הדין שלומית סטרוגנו, בעובדה לפיה, סכסוכי משפחה משליכים על כל בני הבית ובהרבה מובנים (חברתית, רגשית וכלכלית וכיוצ”ב) וכאשר ישנם ילדים בתווך – הם עלולים להיות הנפגעים העיקריים.

לכן (להבדיל מסכסוכים אזרחיים אחרים) לשיטתה של שלומית, במאבק המשפטי בתחום דיני המשפחה, במידה והוא אינו מנוהל ממקום נכון, ראוי וערכי, הרי ש”אין מנצחים – כולם מפסידים” – זאת  ללא קשר לתוצאותיהם של ההליכים המשפטיים המתנהלים בערכאות השיפוטיות.

נקודת המוצא ממנה יוצאת עו”ד סטרוגנו, הינה כי ילדים זקוקים לנוכחותם של שני הורים טובים ומיטיבים בחייהם, למען שמירה על שלומם וביטחונם הנפשי. הורים אשר ישכילו להבין זאת (גם באמצעות ייעוץ משפטי נכון), מרבית הסיכויים כי יוכלו לצלוח את פרידתם זמ”ז, אך לא במחיר נפשם של הילדים.

ועו”ד סטרוגנו יודעת בדיוק על מה מדובר, שכן היא עצמה הינה גרושה מאבי בתה היחידה, ממנו בחרה להתגרש בדרכי שלום ובעיקר בעבור בתה רוני אשר לא חוותה את גירושי הוריה כאירוע טראומתי, בזכות בחירתה של שלומית להיפרד מאבי בתה, ללא מאבקים משפטיים – זאת על אף היותה כאמור, עורכת דין מתחום דיני המשפחה.

לשיטתה של עו”ד סטרוגנו, עו”ד העוסק בתחום של דיני נפשות חייב שיהיה לו ערך מוסף מלבד ידע מקצועי משום שכאשר עוסקים בדיני נפשות יש צורך ברגישות יתרה, באנושיות ובאמפתיה כלפי כלל המשפחה ותמיד ישנו פתרון יצירתי לסייע להם!.

איזה זיכרונות יש לך מתקופת גירושייך – שאלתי את שלומית והיא ענתה כי כאשר התגרשה, בתה רוני היתה תינוקת והיא עצמה היתה צריכה לבנות עצמה ממש מקו ההתחלה משום שלה ולגרוש שלה עדיין לא היה רכוש.

שלומית הוסיפה כי על אף התקופה המבלבלת ולא פשוטה כלל, היא לא נתנה לחששות שלה לנהל אותה ובעיקר בכל הקשור לרצון שלה לגדל ילדה בריאה ומאושרת, אשר נהנית מהימצאותם של שני הורים בחייה.

איזה כלים עמדו ברשותך כשהתחלת את דרכך המקצועית כעורכת דין עצמאית לענייני משפחה?

“הרבה אמונה בבורא עולם וערכים מהבית – יושרה, התמדה, חריצות, נחישות ואהבת חינם מלווים אותי עוד מילדות” השיבה שלומית “וכל אלה התנקזו לאג’נדה על פיה פעלתי והנני פועלת עד היום כאשר משרדנו מונע מתוך מקום של שליחות לסייע לאנשים ברגעי המצוקה אליהם נקלעו וכן, כי “ילדים הם מחוץ למשחק”. בנוסף, משרדנו חרט על דגלו את  החשיבות ליחס ושירות אדיבים, אנושיים ומקצועיים ועל כך יעידו מאות לקוחות המשרד”.

ומה גרם לך לבחור דווקא בעיסוק זה ודווקא בתחום זה של מעמד אישי ודיני משפחה?

שלומית ענתה ללא היסוס ובחיוך כי “המקצוע הזה בחר בי – ולא אני בו” והסבירה, ראשית, אני עצמי “ילדת פרק ב” לשני הוריי האהובים (אשר כל אחד מהם היה נשוי בעברו עם ילד/ה מנישואים קודמים אלה), כך שמורכבות חיי משפחה בכלל ובפרק ב’ בפרט, אינה זרה לי.

גם השם איתו נולדתי “שלומית סטרוגנו” הינו מחייב – מחייכת שלומית ומוסיפה “אני לא דוגלת במלחמות גירושין, משום שכל מלחמה משאירה אדמה חרוכה וקורבנות”. דרך המלך קשורה ביכולת לבצע ויתורים ולו רק על מנת שלא לפגוע בביטחונם הנפשי של הילדים”.

בנוסף, אני זוכה לחוות יחד עם לקוחותיי הרבים, את הדרך שהם עוברים, החל מרגעים קשים של פרידה וסיום נישואים ועד לרגע שהם יוצאים לדרך חדשה כשהם מחויכים ובטוחים בדרכם החדשה.

ומה עושים אם בצד השני יש מישהו שפניו למלחמה?! כפי שאומר הביטוי “צריך שניים לטנגו” ..

עצת הזהב אותה אני מייעצת ללקוחותיי הינה לשאוף לסיום המחלוקות בדרכים שאינן מיליטנטיות, כשטובת הילדים “בקדמת הבמה” וכמובן, על מנת שאפשר יהיה ליישם זאת, גם מהצד השני (מיוצג או לא) צריכה להיות מחשבה כזו. יחד עם זאת, אם אני מזהה שמהצד השני, אין נכונות כזו והמגמה היא לפגוע או לרמוס זכויות חוקיות של לקוחותיי – שלא יהיה ספק שאני לא אאפשר זאת! אני גם יודעת להיות לביאה כשצריך!. כך למשל, במשפט המתוקשר של שירה איסקוב, אותה ייצגתי ללא פשרות, בהליך אל מול בעלה לשעבר, אשר ניסה לרצוח אותה, אל מול בנם הפעוט.

מה הם הקווים המקצועיים האדומים שלך ?

הקווים האדומים שלי הם מאוד ברורים – ילדים הם מחוץ לתחום! ראשית, ילדים בעיני הם אנשים קטנים עם זכויות גדולות ובשום פנים ואופן לא אתן ידי באף מהלך שלא רואה בראש ובראשונה את טובתם של ילדי הצדדים לסכסוך, משום שילדים הם אינם קלף מיקוח במערכה המשפטית. שנית, אני לא אתן יד במהלכים לא מוסריים ולא ישרים שהמטרה שלהם היא ניסיון לקנות יתרון דיוני כזה או אחר. כך למשל, אני לא אאפשר ולא אמליץ למי מלקוחותיי להגיש תלונת סרק במשטרה כאסטרטגיה.

דיברת על אהבת חינם, אמונה בבורא עולם .. איפה זה פגש בך בחייך האישיים שלך?

מלבד הקשיים שלי שקשורים בהתנהלות היומיומית וכרוכה בין היתר בשילוב קריירה מצליחה ותובענית יחד עם גידול ילדה מדהימה, זכיתי לחוות נס גלוי וללמוד שיעור אמיתי לחיים, בדבר כוחה של אהבה ללא תנאי, כוחה של אמונה בבורא עולם וכוחה של חברות אמת.

בתקופת שיא מגפת הקורונה, אבי חלה (בקורונה) והרופאים בבית החולים, פשוט הודיעו לי שסיכויי ההחלמה שלו הנם קלושים ושגם אם יצא מכלל סכנה אזי חייו לא ישובו להיות כתמול שלשום. אני לא הסכמתי לקבל את רוע הגזירה ובחרתי לצאת ולהילחם יחד עם אימי היקרה, על חייו של האדם הכי יקר לי – אבי האהוב שיש לו חלק גדול במי שאני היום! שוב, בזכות אמונה, נחישות ודבקות במטרה, עשיתי כל שביכולתי על מנת לעזור לאבי להילחם על חייו, אפילו השגתי באמצעות קשרים עם “אנשים טובים באמצע הדרך”, תרופה ניסיונית למחלת הקורונה, אך בסוף מטעמים שונים, הוחלט שלא להשתמש בה.

בסופו של דבר, אבי יצא מכלל סכנה, לאחר תקופה די ארוכה אשר בה הוא נלחם על חייו ועבר שיקום ממושך. מבחינתי כפי שציינתי, זהו נס גלוי ולכן, אני תמיד מאמינה בניסים שדורשים גם מאמץ ונחישות מצידנו.

המסע הזה שעברנו להצלת חייו של אבי רק חידדו עבורי מהם הדברים החשובים בחיים שראויים להילחם עבורם ומיהם האנשים שאת רוצה וצריכה שיעמדו לצידך בזמנים כאלו.

ואם ככה.. מיהם האנשים שאת רוצה לצידך..?

מלבד המשפחה הנדירה שלי שנולדתי לתוכה ויצרתי, יש גם חברויות אמת שמלוות אותי לאורך שנים. כזה הוא השותף שלי, עו”ד ערן יתח, שהוא בעצם חבר ילדות ודרכינו נפגשו שוב לפני כ-7 שנים. מאז ערן הוא לא רק שותף עסקי שלי, אלא ממש משפחה מבחירה.

עו”ד ערן יתח מתמחה בדיני מקרקעין/חוזים ולשמחתי הרבה, ערן באופיו ובמקצועיותו, מונע ופועל על פי אותם ערכים מהם אני פועלת. זאת למרות, שבטמפרמנט האישי שלנו, “אנחנו לעיתים שונים” שלומית צוחקת ומעידה על ערן שהוא לגמרי “גורם מאזן בחייה”.

שלומית מוסיפה ומציינת שהאווירה במשרדם הינה מיוחדת ועוטפת וכך גם עובדות המשרד מוסיפות לאווירה הביתית. אורנה מילר, יעל שמואלי ולב ארמה, תורמות לאווירת המקצועיות לצד המשפחתיות שמייחדות את משרדנו, אומרת שלומית וכן, לאחר 14 שנות עבודה מאומצת, זכינו סוף סוף, לרכוש משרד חדש אליו אנו עתידים לעבור בקרוב – וזהו בהחלט הישג  גדול.

במבט לאחור מה יש לך לומר על הישגיך היום?

אני אישית מאמינה שפירות קוצרים בעבודה מאומצת ושאין קיצורי דרך לכלום בחיים.  הוסמכתי בשנת 2006 ובעוד היותי סטודנטית מן המניין בשנת הלימודים השנייה, כבר התחלתי בפרקטיקה המשפטית, כאשר באופן זה רכשתי המון ידע וניסיון בתחום. בהמשך דרכי התמחיתי בבית משפט לענייני משפחה בחיפה אצל כבוד השופטת אלה מירז ומאז ועד היום אני עוסקת בתחום של דיני משפחה וירושה מתוך תחושה של שליחות לעזור לכל מי שנקרה בדרכי, לצלוח את המשבר שפקד אותו, על הצד הטוב ביותר, עם כמה שפחות משקעים לכל בני המשפחה. אני אף סבורה כי הישגי הרבים הם בזכות האג’נדה שלי ואהבת הבריות, לצד הניסיון, הנאמנות והמסירות, החריצות, המקצועיות ללא פשרות והעובדה לפיה בסופו של יום אני מאמינה כי “דברים טובים קורים לאנשים טובים” וגם אם מטחנות הצדק עובדות לאט – הן עובדות!

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
 
עורכת דין שלומית סטרוגונו
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס