חפש

שכירות- מאת עו"ד נורית דגן

שכירות- מאת עו"ד נורית דגן

כדי לערוך חוזה שכירות כנדרש יש לבחון את הסעיפים המהותיים של החוזה:
1. סעיפים המתייחסים לגובה השכירות, התשלומים המוטלים על השוכר במסגרת חוזה השכירות, והערבויות הכספיות שייתן השוכר בידי המשכיר לשם קיום התחייבויותיו.
2. סעיפים המתייחסים לשימוש בנכס, מהן זכויותיו של השוכר לעשות בנכס ומהן המגבלות המוטלות עליו. סעיפים המתייחסים לרכוש הנמצא בנכס, היכן אחריותו של השוכר לנזק ומהו בלאי סביר.
3.  סעיפי החוזה והאופציה, סעיפים המתייחסים לסיום מוקדם של החוזה ולהארכת החוזה. חוזה שכירות מוגדר בזמן, כאשר קיימת אופציה, חשוב לקבוע לעניין זה מתי על הצדדים להודיע זה לזה על רצונם להאריך את החוזה, או לממש את האופציה, ובאלו תנאים: לעיתים המשכיר יבקש להעלות את שכר הדירה בתקופת האופציה, על השוכר לשים לב ולהחליט אם זה מקובל עליו.
4. סיום חוזה השכירות, לצד האופציה להארכת החוזה, חשוב שתהיה גם אופציה לסיום מוקדם של החוזה. כל צד ישמור לעצמו הזכות להודיע לצד השני סיום מוקדם של החוזה.
5. הפרת החוזה חוזה שכירות אמור להתייחס למצבים של הפרת חוזה, יש להגדיר אלו הפרות יחשבו כהפרות יסודיות של החוזה. הסיבה לכך, על פי דיני חוזים- הפרה יסודית של חוזה מקנה לצד הנפגע את הזכות לבטל את החוזה. אי לכך, חשוב לקבוע את סכום הפיצויים המוסכמים במקרה של הפרת חוזה.
6. מס' דוגמאות של הפרת חוזה- השוכר אינו עושה שימוש סביר בנכס, השוכר משתמש בנכס למטרה אחרת מזו שהוגדרה בחוזה השכירות, השוכר לא משלם את שכר הדירה ואת התשלומים שעליהם התחייב כגון ארנונה, חשמל, מים, וועד בית.

חוזה שכירות  עליו אנו חותמים אמור להבטיח את זכויותינו ולו השפעה כלכלית על חיינו בין אם אנו שוכרים ובין אם אנו משכירים. מעבר לסעיפים הסטנדרטים חובה להוסיף סעיפים האמורים להגן עלינו  הן כשוכרים או  כמשכירים.

הכותבת מתמחה בדיני מקרקעין.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
עורכת דין ומגשרת נורית דגן
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס