חפש

שחרור מוקדם לצעיר שדקר למוות ונשפט למאסר על הריגה

שחרור מוקדם לצעיר שדקר למוות ונשפט למאסר על הריגה


ועדת השחרורים במקום מושבה בבית סוהר השרון הורתה על שחרור מוקדם לצעיר בתחילת שנות העשרים לחייו, שנשפט למאסר ממושך בעת שהיה בן קטין, בן 16 וחצי.

ב' הורשע במסגרת הסדר טיעון בדקירת נער אחר והריגתו.
הכל התחיל כש-א', צעיר אחר וחברו של ב', נכנס לוויכוח שהידרדר לריב עם בת-זוגו. בהמשך הערב, לאחר שבת-זוגו של א' אמרה לו שהיא נמצאת בגינה ציבורית עם ידידים שלה, א' חזר לגינה ורב איתה שוב.
המנוח, נער שהיה במקום באופן אקראי, ביקש מ-א' להניח לצעירה.
לאחר שנרגעו הרוחות התקשר א' לחבר שלו ב' וביקש ממנו להצטרף אליו ולרדוף אחרי המנוח.

ל-ב' היתה סכין בעלת להב מתקפל באורך כ-10 ס"מ. ב', א' וחברים נוספים שלהם עקבו אחרי המנוח וחבריו, ובאיזשהו שלב החלו להרביץ לחברו של המנוח במוטות ובמקלות. המנוח וחבריו התגוננו וברחו, אך ב' וחבריו תפסו את המנוח והיכו אותו נמרצות בפניו ובגופו עם מוטות, מקלות ובעיטות. ב' שלף את הסכין ודקר את הקורבן מספר פעמים – דקירות שהובילו למותו כמה שעות לאחר מכן.

כתב האישום נגד ב' הוגש בינואר 2014 בעבירת רצח.
בסוף מאי 2014 הוא הודה בהסדר טיעון והורשע בהריגה. בית המשפט המחוזי גזר עליו 14 שנות מאסר ופיצוי של 258 אלף שקל למשפחת הקורבן.
ב', באמצעות סנגורו עו"ד אברהם ריכטמן, ערער על חומרת העונש לבית המשפט העליון, שקיבל את הערעור; ביוני 2016 הופחת עונשו של הקטין ל-12 שנות מאסר ועוד תשעה חודשים.

בדיון בוועדת השחרורים אמר נציג הפרקליטות, עו"ד וובאדיס מלקמו, כי עמדת המדינה לא השתנתה וקיימת עדיין התנגדות לשחרור האסיר הצעיר ב'.
לדבריו, לא השתנה דבר מאז הדיון האחרון שהתקיים בוועדה בינואר 2022, אז סברו חברי הוועדה כי ב' לא מיצה את הסל הטיפולי שהוצע לו בבית הסוהר.

עו"ד מירב נוסבוים שייצגה את האסיר בבקשתו לשחרור מוקדם הדגישה ואמרה כי האסיר עבר הליך שיקום משמעותי מאוד, והוסיפה כי כבר בדיון הקודם ציינה הוועדה שהאסיר "עבר כברת דרך משמעותית לאורך כל ציר הזמן". עו"ד נוסבוים הדגישה גם כי האסיר משולב בשיקום כבר שמונה חודשים, וכמו בכל אגף שבו שהה קודם, חוות הדעת עליו היו מצוינות. כך גם זו של הרשות לשיקום האסיר (רש"א) שהכינה עבורו תוכנית לתקופה שלאחר שחרורו, במידה וישוחרר. כמו כן נאמר כי מדובר בצעיר יהודי ממשפחה נורמטיבית, לו יש בעיות קשב וריכוז קשות שלא טופלו, שגרמו לו לנשור מהלימודים.

בהחלטת הוועדה בראשות השופט בדימוס שלמה איזקסון נכתב כי "כלל גורמי הטיפול ללא יוצא מן הכלל, מקיר לקיר, סבורים שמדובר באסיר שמיצה עד תום את ההליך הטיפולי, אסיר בוגר לפי כל פרטמר, עם בוחן מציאות של אדם שמבין נכון את מעשיו".
הוועדה הדגישה כי ב' שילם את הפיצוי שנגזר עליו, 258 אלף שקל, במקביל לניהול ההליכים הפליליים בעניינו. לבסוף, חברי הוועדה הורו כאמור לשחרר את האסיר בהתאם לתוכנית של רש"א.

עו"ד נוסבוים מסרה ל"פוסטה" בתגובה לכתבה: "מדובר במקרה טראגי, אך הוועדה קיבלה את ההחלטה המתבקשת נוכח הליך השיקום הממושך והמוצלח שעבר האסיר לאורך שנים. האסיר עומד בכל התנאים לשחרור מוקדם הקבועים בחוק, וכל גורמי הטיפול המליצו על שחרורו המוקדם בהתאם לתוכנית השיקום שנבנתה לו על ידי רש"א".


המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
עורכת דין מירב נוסבוים
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס