חפש

תביעות תאונות אישיות לתלמידים-עו"ד רועי לוי

תביעות תאונות אישיות לתלמידים-עו"ד רועי לוי

מהי תביעת תאונות אישיות תלמידים ?

בהתאם לחוק חינוך חובה חייב כל מוסד חינוכי לרכוש פוליסת ביטוח תאונות אישיות שתכסה נזק גוף לכל תלמיד שחל עליו חוק חינוך חינם. בנוסף קיים כיסוי להורה שנפגע מהתאונה.

מתי תובעים ?

כל תלמיד שרשום במוסד החינוכי שנגרמה לו נכות שהנה גבוהה מ- 5% רשאי לתבוע את הפוליסה. בנוסף, כי מי שנעדר מהמוסד עקב מצבו הרפואי בעקבות התאונה, נגרמו לו הוצאות עבור אמצעי עזר או טיפולים רפואיים [דרך כלל יש הגבלה של עד 10% מסך ההוצאה] או למשל הוצאות חילוץ – זכאי לתבוע.

האם מקרים קשים או יוצאי דופן גם ניתן לתבוע ?

האם רצח או אונס [לא עלינו] ניתנים לתביעה במסגרת זו ? כן! כל מקרה ולא משנה מה חומרתו [פרט לנכות שנמוכה מ- 5%] יכול וכדאי שימצא את הזכויות שלו במסגרת הפוליסה.

האם נפילה של תלמיד בלילה ללא קשר לשעות פעילות המוסד ניתנת לתביעה ? כן! אין קשר לשעות הפעילות של המוסד וגם אם התלמיד נפגע בחו"ל או במגרש טניס או בברכה בשבת ניתן לתבוע.

מי לא יכול לתבוע ?

הפוליסה קובעת שהמקרים הבאים לא מכוסים:

מחלה שאינה נובעת מהתאונה, תאונת דרכים/עבודה, רשלנות רפואית, מלחמה ופעולות איבה או מי שאינו חל עליו חוק לימוד חובה. כמובן שאין התביעה הנ"ל פוגעת בזכות לתבוע בגין פוליסות אחרות.

האם קיימת התיישנות ?

כן! תביעה לחברת הביטוח תתיישן בחלוף 3 שנים מיום קרות מקרה הביטוח [התאונה]. לכן חייבים לפנות לעורך דין שבקי ומתמצא בתחום שיפעל להגיש תביעה בהקדם.

 המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

 
רועי לוי, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס