חפש

הפרת הסכמים בעקבות מגיפת הקורונה-עו"ד איילת נגר

הפרת הסכמים בעקבות מגיפת הקורונה-עו"ד איילת נגר

בשבועות האחרונים פונים אל משרדי בשאלות הנוגעות להפרת הסכמי מכר או הסכמי שכירות בעקבות מגיפת הקורונה, כאשר כל מקרה נבחן לגופה.

הכלל המרכזי הוא כי חוזה יש לקיים וכי יש לנהוג בתום לב.

מגיפת הקורונה מהווה כוח עליון, מאחר והצדדים להסכם לא צפו את המגיפה ולא יכלו לצפותה מראש. אולם, על הצדדים להסכם לעשות ככל העולה בידם כדי להימנע מהפרה של ההסכם.

דוגמא: מוכר דירה התחייב לפנות את הדירה, אך מתקשה לאתר חברת הובלות אשר תבצע את הפינוי. במקרה כזה, מומלץ לצדדים לנהוג בגמישות ובמקום להיצמד למועד הפינוי הקבוע בהסכם, עליהם לקבוע מועד חדש לפינוי.

יש לציין, כי בהתאם להוראות החשב הכללי, איחור של קבלן במסירת דירה לרוכש יהווה הפרה ולא יוכר בשלב זה כעיכוב שנגרם מכוח עליון, מאחר והמגבלות שהוטלו על המשק בעקבות משבר הקורונה לא חלות על ענף הבנייה אשר נחשב ענף החיוני למשק.

מגיפת הקורונה הינה משבר כלכלי בקנה מידה עולמי, ולכן בימים אלה לא ברור כיצד בתי המשפט יפסקו כאשר יוגשו לפתחיהם תביעות בגין הפרת הסכם בתקופת משבר הקורונה.

חשוב לזכור, כי הסכמים יש לקיים על מנת לשמור על כלכלה יציבה, וניתן למצוא פתרונות יצירתיים לקיומם.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
 

איילת נגר, עורכת דין ונוטריון
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס