חפש

צוואות וירושות-עו"ד איילת נגר

צוואות וירושות-עו"ד איילת נגר

פנתה אל משרדי אישה אשר בעלה נהרג בתאונת דרכים והותיר אחריו שלושה ילדים קטינים. בעקבות הטרגדיה התקשתה האישה להמשיך ולהתגורר בדירה עם שלושת ילדיה, ולכן היא ביקשה למכור את דירתה.

אולם, בטרם מותו של בעלה, לא טרחו השניים לערוך ביניהם צוואה הדדית.

לאחר מותו של בעלה המנוח, בהיעדר צוואה הדדית ולאור העובדה שהילדים הינם קטינים, מכירת הדירה הייתה כרוכה באישור של בית המשפט לענייני משפחה.

בהתאם לכך, פנינו לבית המשפט בהליך משפטי לאישור ההסכם למכירת הדירה. לאחר קבלת אישורו של בית המשפט, המשכנו בהליך של מכירת הדירה לידי הקונים.

המסקנה המתבקשת מהסיפור הזה היא כי מומלץ לערוך צוואה הדדית בין בני זוג. בדרך כלל במסגרת צוואה הדדית מורישים שני הצדדים את רכושם האחד לרעהו. כאשר אחד מבני הזוג נפטר, אזי כל הזכויות והנכסים עוברים לבן הזוג שנותר בחיים.

מקרה נוסף, פנתה אליי אישה מבוגרת אשר בעלה נפטר לפני כשנתיים. לפני פטירתו של הבעל, בני הזוג חלקו דירת מגורים. הבעל והאישה לא השכילו לערוך צוואה הדדית.

כיום, היורשים על פי דין הם האישה וארבעת ילדיה. שלושה ילדים נתנו הסכמתם להסתלק מן העזבון לטובת האם. אולם, ילד אחד מסרב להסתלק מן העזבון ומבקש את חלקו בהתאם לחוק הירושה.

אפשרות אחת- האם תשלם לידי בנה תשלום בשווי חלקו היחסי בעזבון.

אפשרות שנייה שהינה חוקית אך לא מוסרית- הבן היורש רשאי לדרוש פירוק שיתוף, כלומר, מכירת הדירה. במקרה כזה עלולה האישה למצוא את עצמה ללא קורת גג.

המסקנה הפשוטה היא כי מומלץ לערוך צוואה הדדית על מנת לשמור על שקט נפשי ויציבות כלכלית לאחר מותו של בן הזוג.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
 

איילת נגר, עורכת דין ונוטריון
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס