חפש

בקרוב- תוכנית חדשה לגילוי מזומנים לא מדווחים לרשות המיסים-עו"ד עדי בן יאיר יוסף

בקרוב- תוכנית חדשה לגילוי מזומנים לא מדווחים לרשות המיסים-עו"ד עדי בן יאיר יוסף

נוהל גילוי מרצון, הינו הליך וולנטרי לגילוי כספים והון לא מדווח בפני רשות המיסים שהחזיקו ישראלים בארץ ובעולם- הסתיים בסוף שנת 2019. במסגרת הנוהל, אפשרה רשות המיסים לאזרחים לשלם את המס בגין כסף "שחור" שלא דווח לרשויות המס ועל ידי כך לזכות בחסינות פלילית.

הסתיימותו של הנוהל כאמור, "תקעה" אזרחים רבים שפספסו את המועד לפנות בהליך פורמלי ומוכר על ידי רשות המיסים וכעת כל פניה של הנישומים לרשות המיסים, לחשוף בפניה כספים לא מדווחים המוחזקים על ידם, נעשית בדלת האחורית ללא ידיעה מראש לגבי סיכויי ההצלחה של התהליך ומבלי לקבל חסינות פלילית באופן וודאי. מצב מסתכל מאוד לאזרחים שרוצים לנכות את כפיהם.

לאחרונה פורסם, כי בכוונת רשות המיסים לצאת בתוכנית חדשה שתביא לחשיפת כספים במזומן בתמורה להכשרתם ולקבלת חסינות פלילית. כלומר, אם בנוהל הישן דווחו כספים והון שלרוב היה מוחזק בחשבונות בנק שאינם מדווחים בחו"ל. אזי, בתוכנית החדשה כל הפוקוס הוא למזומנים שנשמרו מתחת לבלטות, עברו בהורשה, ניתנו במתנה וכיוצ"ב.

כמובן שאם תוכנית זו תצא לאור היא תזרים הכנסות רבות ממיסים מה שבימים אלו, בצל המיתון בארץ, יכול מאוד לעזור לקופת המדינה וכן תחסך עבודה רבה לעובדי רשות המיסים, המתחקים אחר ההון השחור בעיקר כיום עקב חקיקת חוק המזומן.

לפי פרסומים, הכנסות המדינה מנוהל הגילוי מרצון, במתכונתו הישנה, בגין החזקת כספים ונכסים על ידי ישראלים בחו"ל, עמדו על סך של כ- 3.5 מיליארד שקל. כך שנראה שהדבר משתלם לשני הצדדים וייטב לכולם אם התוכנית אכן תתקיים וכמה שיותר מוקדם יותר טוב.

תחתית הטופס

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

עדי בן יאיר - יוסף, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס