חפש

איך עולים על מגרש הגירושים?-עו"ד טליה כהן

איך עולים על מגרש הגירושים?-עו"ד טליה כהן

אם הזוגיות היא המגרש, אתם – השחקנים, עורכי הדין הם כלי המשחק, הכדור הוא הילדים והמטרה שלכם היא לנצח זה את זה – יש לנו בעיה
אבל אם אתם בוחרים לעלות על מגרש הגירושים, ללחוץ יפה את היד, להודות לשחקן השני על הזכרונות המשותפים וחוויות העבר ולהמשיך הלאה מבלי לבעוט בכדור – אשמח ללוות אתכם יד ביד במסע המאתגר, החשוב והבלתי נמנע הזה.

למה אני?

שמי טליה כהן, גרושה ואם לשתי בנות, עורכת דין ומגשרת מזה כ- 7 שנים, בעלת משרד עצמאי העוסק בדיני משפחה.

את לימודי המשפטים סייימתי בהצטיינות, ואני מוסמכת לטפל משפטית בכל ענייני המשפחה, ובכלל זה: הסכמי גירושין, הסכמי שלום בית, משמורות וזמני שהות, מזונות והפחתת מזונות, חלוקת רכוש, כתובה, הסכמי ממון, מינוי אפטורופוס רכוש וגוף, צוואות וירושות, יפוי כוח מתמשך, הוצאה לפועל ופינוי מושכר

אין חכם כבעל ניסיון (אישי)

בעיניי רק מי שעלה על רכבת ההרים המטלטלת הזאת שנקראת גירושים וחווה על בשרו התמודדות כל כך מורכבת תוך הבנה לעומק של נבכי מערכת המשפטיכול לגלות את הרגישות הראויה ולהביא בחשבון גורמים רגשיים, פסיכולוגיים ואנושיים כחלק הוליסטי מכל הליך פרידה בין בני זוג.

הוריי, שרצו להתגרש עוד בילדותי אך נשארו יחד שנים ארוכות "בשביל הילדים", החליטו לבסוף לפרק את המשפחה לאחר 21 שנות נישואים, כשאני הייתי כבר בת 20. אלו היו גירושים קשים: 9 שנים של סבל, ערעורים, הוצאות כלכליות ובעיקר קושי נפשי עבורי ועבור אחיי.
לא הרבה מבינים שככל שהילדים גדולים יותר – כך זה עלול להיות עבורם קשה, מתסכל, מתיש ומצלק יותר.
בהרפתקה שחוויתי ספגתי ניכור הורי, נאלצתי לבחור צד בעל כורחי, ועד היום אני סוחבת יחד עם אחיי את הפצעים שלא הגלידו וכנראה לא יגלידו לעולם.

כשבגרתי, נישאתי והפכתי לאם, הבנתי לאחר 3 שנות נישואין בלבד שלא מדובר בקשר הזוגי לו ייחלתי והחלטתי להתגרש על אף גילן הצעיר של שתי בנותיי (שנה ו- 3 שנים). בתוך תוכי ידעתי לאור סיפור הגירושים הסבוך של הוריי, שיפה שעה אחת קודם.

את חוויותיי הסובייקטיביות משני מקרי הגירושין שטעמתי מקרוב הן כבת והן כאישה בוגרת אני מביאה לתוך כל תיק אותו אני מייצגת.

"איש ואישה: זכו – שכינה ביניהן; לא זכו – אש אוכלתן" / רבי עקיבא (מסכת סוטה)

זוגות לא מעטים זוכים למצוא בזוגיות שלהם מפלט ועוגן ויודעים לשמר ביניהם את השכינה, ההבנה החברות והאהבה.

מנגד, זוג אחד מתוך שלושה זוגות נשואים בממוצע ימצא את עצמו בסבך הכעסים, השעמום, השגרה, העצב והייאוש, יתקשה "לדוג" את האושר בתוך הזוגיות ויבקש להתגרש.

לצערי, במקרים רבים יפעלו עורכי הדין לענייני משפחה להשיג עבור לקוחותיהם את התנאים הכלכליים המשתלמים ביותר ולא יבחלו בשום אמצעים לשם כך, גם אם זה אומר ללבות את האש ואת התככים ולהעמיק את יצר השנאה והנקמה, כשבדרך הם שוכחים שמי שנכווים הכי הרבה מהאש המסוכנת הזאת הם הילדים שישאו בנפשם את צלקות המלחמה העקובה מדם לעולמי עד.

מניסיוני אני יודעת, שכשפותחים חזית של מלחמת גירושים – אין צד מנצח וצד מפסיד. שני הצדדים לעולם מפסידים!
לכן עדיף להתחיל את התהליך בדרכי נועם, ואם הגישור אינו צולח נידרֵש לעלות מדרגה ולהגיע עד לכותלי בית המשפט.


"
דברים יכולים לשנות אותנו, אבל אנחנו מתחילים ומסיימים את חיינו עם המשפחה." – אנטוני ברנדט

כאשת מקצוע אני רואה את עצמי קודם כל כשליחה. אני מבינה שכל החלטה בתיק שלפניי תקבע גורלות, ולנגד עיניי אני מציבה את המשפחה כערך עליון ופועלת כך שהילדים המעורבים יספגו מינימום פגיעה בתהליך.

המטרה שלי היא לספק למיוצגיי ליווי רגשי ותמיכה אישית ומקצועית ולאפשר להורים להגיע להסכמה הדדית מתוך כבוד, הבנה והתחשבות.

בפועל, היכן שניתן לגשר – אני מעדיפה את שיטת הגישור, עריכת הסכמי שלום בית ו/או הסכמי גירושים שיצמצמו את הפערים וימנעו זעזועים מיותרים עבור כל המעורבים.

מנגד, כשאין פרטנר לגישור ואין מנוס מעמידה עיקשת על הזכויות, אני יודעת גם להפשיל שרוולים ולדאוג לכך שלקוחותיי יקבלו את מה שמגיע להם ולא ייאלצו להתפשר על זכויותיהם על פי חוק.

הרב קוק כתב :"אין לנו באנושות דבר נקדש וראוי להיות מרומם כקדושת קשר ברית הנישואין", אך כשהנישואין לא צולחיםבעיניי אין דבר נקדש וראוי להיות מרומם כקדושת ערך המשפחה.

לתפיסתי – דיני משפחה הם דיני נפשות, וכל הימנעות ממחנאות מיותרת, מהסתה ומיריבוּת היא מבורכת עבור המשפחה כולה בטווח הקצר והארוך.

כל תיק הוא בעיניי עולם ומלואו, ולעולם לא יקרה שתיק מסוים "יעלה אצלי אבק" על המדף.
לעיתים כשזוגות מגיעים אליי לאחר מספר חודשי נישואין בלבד אני מבקשת מהם שיקחו לעצמם עוד כמה חודשים וינסו לתקן עד כמה שזה מתאפשר, אם זה מתאפשר, מתוך תפיסה שאולי האצבע הייתה קלה מדי על ההדק והיה כאן צעד נמהר.

אני מאמינה שבתחום המשפט בכלל ובדיני משפחה בפרט – לא ניתן להתנהל כ"רובוטים" וחשוב שעורך הדין המטפל בלקוח יהיה קשוב, סבלני ואמפטי ויגלה רגישות ורמת זמינות גבוהה.

אני כאן איתכם – מלווה אתכם בתקופה הסוערת, הרגישה, הכואבת והמלחיצה הזאת, ומשתדלת להעניק לכם את התחושה שהמשפחתיות שלכם עומדת לפני הכול!

אז אם בחרתם לעלות על מגרש הגירושים – אסייע לכם להתנהל בו באופן היעיל ביותר מתוך אינטרס משותף: לא לנצח זה את זה, אלא לצלוח את הגירושים האלה בשלום עם מינימום טלטלות אישיות ומשפחתיות.

שלכם באהבה,

עו"ד טליה כהן

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

משרד עורכי דין טליה כהן
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס