חפש

עדכוני פסיקה ללקוחות-עו"ד לירון גרידיש

עדכוני פסיקה ללקוחות-עו"ד לירון גרידיש

ביום 07.02.2022 ניתנה החלטה של בית הדין האזורי לעבודה ע"י כבוד השופטת כרמית פלד.

בתיק זה, דן בית הדין האזורי בתביעת חברה כנגד עובד שלה לשעבר. עובר להתפטרותו העביר העובד לתיבת הדוא״ל הפרטית שלו מאות הודעות הכוללות מידע שהוא בבחינת סוד מסחרי וכן ניסה לטשטש את עקבותיו. בנוסף, ועוד טרם סיום יחסי העבודה בין הצדדים, החל העובד ליצור קשר עם ספקי החברה והחל להקים את הבסיס להקמת עסק חדש, מתחרה בחברה, וביצע פעולות נוספות המלמדות על התנהלות חסרת תום לב במסגרת יחסי העבודה, וזאת בלשון המעטה.

בגין גזל הסודות המסחריים והוצאת המידע, הוגשה בקשה על ידי החברה, לבית הדין האזורי לעבודה במעמד צד אחד, לתפיסת נכסים מסוג אנטון פילר. במסגרת הצו, ביקשה החברה גישה למסמכים ולחומרים אישיים של המשיב לרבות תיבת ה-Gmail האישית שלו, המחשב הנייד שלו, הטלפון הנייד שלו, כמו כן, ביקשה החברה צו מניעה זמני שימנע ממנו להתקשר עם לקוחות החברה ועוד.

לאור המסמכים שהוצגו בפני בית הדין, נעתר בית הדין לבקשה ונתן את הצווים המבוקשים לעיל.

לאחר שניתנו הצווים המפורטים לעיל, שמשמעם כי מחשב המשיב, מכשיר הטלפון הנייד שלו, תיבת הדואר האלקטרונית שלו ועוד חומרים אישיים יעברו לידי כונס נכסים שמונה מטעם בית הדין, עתר המשיב לביטול צווים אלו. במסגרת החלטה מפורשת של בית הדין, ולאחר שזה עיין במסמכים שנתגלו אצל המשיב, נקבע ברמה הלכאורית, כי המשיב אכן ביצע הפרות חמורות ובית הדין הותיר את הצווים על כנם.

כלי זה הינו של קבלת צווי אנטון פילר הוא כלי פוגעני, אולם במצבי קיצון בהם יש חשד מבוסס כי עובד נטל מידע מהארגון שלא כדין, יש לפעול מיד ולהגן על החברה.

עולה בידיכם חשש כי עובדים פגעו בחברה, הוגשה כנגדכם תביעה בגין פגיעה בתחרות? הינכם מוזמנים ליצור קשר לקבלת ליווי משפטי ומימוש זכויותיכם כמעסיקים.

* אין באמור לעיל כדי להוות משום ייעוץ משפטי. הסתמכות על האמור לעיל הינה באחריות המשתמש בלבד ולקבלת מידע נוסף ניתן ליצור קשר עם הח"מ באופן פרטני.

עורך דין לירון גרידיש
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס