חפש

הרעת תנאים בעבודה-עו"ד לירון גרידיש

הרעת תנאים בעבודה-עו"ד לירון גרידיש

חברים יקרים, מצורפת בזאת רשימה כללית בכל הנוגע להרעת תנאים בעבודה.

מערכת היחסים בין עובד למעסיק היא מערכת חוזית המושתת על הסכמות בין הצדדים ומושתת  על חוקים, צווי הרחבה, הסכמים קיבוציים והתנהגות הצדדים. נקודת המוצא היא כי הסכם העבודה הוא הבסיס להסכמת הצדדים.

לאור המצב הכלכלי, מעסיקים בוחרים להפחית את שכר העובדים, להקטין את אחוז משרתם ובאופן לפגוע בזכויות העובדים, הכל תוך המשך קיום יחסי עובד מעסיק שכן החלופה האחרת היא פיטורי העובד.

שינוי ההתקשרות באופן חד צדדי על ידי המעסיק עלול להוביל לכך שהעובד יכול להתפטר מעבודתו כמתפטר בדין מפוטר עקב הרעת תנאים מוחשית. לחילופין, יכול העובד לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש לאכוף את הסכם העבודה המקורי או להגיש תביעה לקבלת הזכויות לאחר שהתפטר ממקום העבודה. מנגד, וככל והעובד ימנע מלפעול, הרי שהעובד מקבל על עצמו את השינוי בתנאי העסקתו.

דרך המלך לפתור את הסוגיה, להגן על המעסיק ולשמור על העובד בעבודה היא כי בטרם תבוצע ההרעה בתנאי העבודה לתאם פגישה עם העובד, במסגרתה יובהרו לו הנסיבות לביצוע ההרעה בתנאי שכרו ובהמשך להחתימו כי הוא מסכים להרעת תנאי העסקתו.

מעסיקך פגע בתנאי עבודתך? בכוונתך להפחית את שכר העובדים? עורך דין לירון גרידיש מטפל בייעוץ שוטף בתחום דיני העבודה לעובדים ולמעסיקים וככל וישנן שאלות אתם מוזמנים ליצור קשר לקבלת ייעוץ משפטי.

* אין באמור לעיל כדי להוות משום ייעוץ משפטי. הסתמכות על האמור לעיל היא באחריות המשתמש בלבד.

עורך דין לירון גרידיש
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס