חפש

מיגדר עירוני בהתחדשות עירונית-עו"ד דורון תמיר

מיגדר עירוני בהתחדשות עירונית-עו"ד דורון תמיר

רבון אנחנו דנים במה צריכה להיות התמורה , בכמה ירוויחו הדיירים ואיך שורדים פרוייקט התחדשות עירונית בשלום, אבל יש רבדים אחרים שראוי לתת עליהם את הדעת  ועל אחד מהם אדבר היום.  נושא המיגדור העירוני. אני חייב לתת קרדיט לאשתי על העלאת הנושא בפני בשיחה משותפת. אשתי ליאת היא יועצת ראש העיר למעמד האישה ומתוקף עיסוקה במגדר היא מקדמת את נושא המיגדור העירוני והיום אספר לכם מה לכם ולמיגדור עירוני.

מיגדר זה מונח המתיחס להבחנה בין גבר לאשה מבחינת הציפיה , ההתנהגות ועוד דברים שלא ניכנס לתוכם כי אנחנו עוסקים בתחום הבנייה בכלל וההתחדשות העירונית בפרט אבל אתן דוגמה קטנה שאשתי העלתה:   מחקרים העלו שגבר שוהה בשירותים ציבוריים פחות מדקה ואיול אשה שוהה בשירותים ציבוריים פי 3 יותר זמן מגבר. לא משנה הסיבה לכך מה שחשוב זה למשל שמאותם אירועים בו לרוב יש כמות שווה של גברים ונשים צריכים לבנות שלשה תאי שירותים לנשים על כל תא שירותים שבונים לגברים אחרת תגלו את מה שקורה תמיד, הנשים מתגנבות לשירותי הגברים.

חשיבה מגדרית, כזו שמתכננת מתחמים ציבוריים מראש תאפשר תכנון של פרוייקטים לבניה באופן כזה שיאפשר לנו גברים ונשים לחיות יחד בנוחות גבוהה יותר מאשר במקומות בהם אין תכנון מראש והחשיבה היא מיושנת ולא מתחשבת.

גם נושא הנגישות הוא נושא חשוב ששוכן תחת כותרת המגדר, הורים לילדים זקוקים למרחב תמרון גבוה יותר כי כשהורה הולך עם שני ילדים יד ביד הוא צריך מדרכה רחבה מספיק על מנת לאפשר לו מעבר בטוח שלוקח בחשבון שמישהו עלול להגיע ממולנו ולאפשר לנו להמשיך ללכת בבטחה עם הילדים מבלי להתפתל וללכת הליכת סרטן כיוון שהמדרכות צרות.

 כך יש לתכנן מתחם נגש לעגלות .  עגלות של תינוקות, עגלות של קניות, וכן כם עגלות נכים להם כבר חוקק חוק של נגישות ומזל שכך שכן חוק הנגישות הנגיש מקומות רבים גם להורים עם עגלות שעד לחוק המחייב הנגשה עבור נכים,  התקשו לעלות עם העגלה במדרגות.

מיגדור עירוני עוסק גם במתן סביבה בטוחה לנשים וקשישים אשר מטבעם חוששים יותר מפני תקיפות פיזיות ויחששו להכנס לסמטה חשוכה ואו להסתובב ברחוב חשוך ולכם מתן תשמת לב לתאורה מתאימה בסביבה העירונית היא עניין חשוב שיש לתת עליו את הדעת. לכם בבואנו לבחור יזם ראוי שנוודא שהוא מבין גם במיגדור עירוני.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

 

עורך הדין דורון תמיר
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס