חפש

מסמך הבעת רצון, עו"ד הניה שלמה

מסמך הבעת רצון, עו"ד הניה שלמה

#ההבדל בין משמורת לאפוטרופסות

#מסמך הבעת רצון

#בחירת זהות אפוטרופוס מחליף

ע"פ החוק שני ההורים הם האפוטרופסיים הטבעיים של ילדיהם הקטינים, עד הגיעם לגיל 18 שנים.

גם לאחר שניתן פסק דין בעניין זהות ההורה המשמורן, ממשיכים שני ההורים לשמש כאפוטרופוס על ילדיהם.

האפוטרופסות כוללת את החובה והזכות לדאוג לקטין ולצרכיו ובכלל זה להחליט בענייני חינוך, בריאות וכיוצ"ב.

כאשר ההורים נפרדים , ממשיכים שניהם לקבל החלטות מהותיות על ילדיהם הקטינים במשותף ללא כל קשר לזהות ההורה המשמורן ובכך למעשה נמענת האפשרות מהורה אחד לקבל החלטות באופן בלעדי על חיי הקטין מבלי לשתף את ההורה האחר.

מה קורה כאשר אחד מההורים (המשמש כאפוטרופוס טבעי) אינו מסוגל עוד לדאוג לילדו מחמת חוסר כשירותו, היעדרותו או במקרה של פטירת ההורה חלילה?

במקרה זה נותר הורה אחד אפוטרופוס על הקטין והוא מרכז בידיו  את כל ההחלטות באופן בלעדי.

על מנת למנוע זאת ובמיוחד במקרים בהם מי מההורים אינו סומך על ההורה האחר שידאג לצרכי הילד, מומלץ לאותו הורה לערוך מראש מסמך הבעת רצון לפיו הוא בוחר את זהות האדם שיחליפו כאפוטרופוס במקרה שחלילה לא יוכל לתפקד.

כך לדוגמא יכול הורה שאינו סומך על ההורה האחר למנות את מי מבני משפחתו או כל אדם אחר עליו הוא כן סומך שישמש אפוטרופוס לקטין במקומו, במקרה שלא יוכל לעשות כן.

עורך המסמך יכול למנות אפוטרופוס מחליף , כמו גם לתת הנחיות מסוימות לאותו מחליף כיצד מבקש לנהוג.

עורך המסמך יכול למנות אפוטרופוס יחיד או מספר אפוטרופסיים (למשל אב ממנה את הוריו יחדיו, כך שסבו וסבתו של הקטין ישמשו כאפוטרופסיים יחד עם האם).

עריכת מסמך הבעת רצון  הינה מומלצת להורה לילדים קטינים אשר אינו סומך על ההורה האחר כמו גם לאדם אשר מונה כאפוטרופוס על בגיר ומבקש להביע את רצונו באשר לזהות מחליפו למקרה שלא יוכל לתפקד עוד כאפוטרופוס.

חשוב לדעת כי ע"פ החוק, מסמך הבעת רצון ,חייב להיחתם בפני עורך דין שעבר הכשרה והוסמך לכך.

עו"ד הניה שלמה העוסק מזה שנים בתחום דיני המשפחה והירושה הינו בעל הסמכה מפורשת לערוך מסמך הבעת רצון ע"פ התיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

 

עורך דין הניה שלמה
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס