חפש

כנגד כל הסיכויים – הפחתה משמעותית של תשלום מזונות, עו"ד הניה שלמה

כנגד כל הסיכויים – הפחתה משמעותית של תשלום מזונות, עו"ד הניה שלמה

למשרדי הגיע אדם שלפני כשנתיים חתם על הסכם גירושין כולל, אשר אושר בפני כב' בית הדין הרבני האזורי.

במסגרת ההסכם , נקבע כי האב ישלם למזונות 2 ילדיו סך כולל של 5,000 ₪ לחודש (2,500  ₪ לכל אחד מהם).

עוד נקבע בהסכם אשר קיבל תוקף של פסק דין כאמור, כי דמי המזונות ישולמו עד הגיע כל אחד מהילדים לגיל 24 שנים!!! (כן כן 24 שנים....).

האב שמאז הספיק להינשא בשנית ולהביא ילד נוסף לעולם, פנה אליי במטרה לבחון אם וכיצד ניתן להפחית את דמי המזונות ובפרט את תקופת תשלום המזונות.

האב הדגיש בפניי שהוא פנה למס' עורכי דין אשר כולם ייעצו לו כי קלושים מאוד הסיכויים בתביעה לביטול ההסכם או בתביעה להפחתת המזונות.

במקרה זה, אכן גם לטעמי תביעה לביטול ההסכם או הגשת תביעה להפחתת מזונות , לא היו מביאים לתוצאה הרצויה שכן התנאים בהתאם להלכה הפסוקה לביטול ההסכם או להפחתת המזונות כמעט ולא היו קיימים בנסיבות העניין , כמו גם הכנסתו של האב אף עלתה משמעותית מאז פסק הדין למזונות.

כנגד כל  הסיכויים :

בחשיבה משפטית מחוץ לקופסא של הח"מ, וכדבר שאינו בשגרה הגשתי בשם אותו אב תביעה עצמאית למזונות הילדים , אשר הוגשה לבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון.

האב עתר לכב' בית המשפט על מנת שזה ייבחן את צרכי הילדים, הכנסות הצדדים וכיוצ"ב וייקבע את דמי המזונות שבהם על האב לשאת.

למעשה, ניתן לומר כי עצתי לאותו אב הייתה בסופו של דבר לעתור לבית המשפט לחייבו בתשלום מזונות הילדים והלכה למעשה "לתבוע את עצמו" בשם הילדים.

לאחר הגשת תביעה מתאימה לכב' בית המשפט ורק בשל הגשת אותה תביעה שאינה טריוויאלית ...הופחתו דמי המזונות משמעותית לסך של 3,000 ₪ , אשר יופחתו בהדרגה לסך שלך 2,000 ₪ בלבד, כמו גם תקופת תשלום דמי המזונות הופחתה, לאחר שהצדדים הגיעו לכדי הסכם אשר אושר בפני כב' בית המשפט וניתן לו תוקף של פסק דין.

המיוחד בהליך זה , מעבר לתוצאה של הפחת תשלום המזונות , היא אופן ניהול ההליך ועצם הגשת תביעה עצמאית למזונות מטעם אב!!!, שכן בנוף המשפטי אנו רגילים לתביעות מזונות ילדים המוגשות מטעם האם.

בדרך יצירתית זו חסך אותו האב מאות אלפי שקלים בתשלומי מזונות אשר היה עליו לשלמם בהתאם להסכם קודם שנערך בשעתו.

כיום, הודות להליך זה, ישנה אפשרות לאב לשאת בתשלום דמי המזונות לילדיו , כמו גם להמשיך לכלכל את בני משפחתו ואת עצמו בכבוד הראוי.

נדבך נוסף וחשוב לא פחות שיש לקחת ממקרה זה הוא שגם אם לעיתים נדמה שאין כל סיכוי, בעזרת ניסיון משפטי וחשיבה יצירתית אפשר להגיע לתוצאה הרצויה.

עו"ד שלמה הניה, מייצג בתחום דיני המשפחה והירושה ומקפיד שלא לקבל תיקים שאינם בתחום עיסוקו.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

 

עורך דין הניה שלמה
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס