חפש

פיצוי לנפגעי תאונות דרכים-עו"ד בת חן טייץ

פיצוי לנפגעי תאונות דרכים-עו"ד בת חן טייץ

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 קובע כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים, זכאי לפיצוי כספי על הנזקים הגופנים או הנפשיים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

חשוב לציין כי כלל הנפגעים זכאים לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהתאונה גם אם התאונה נגרמה בשל רשלנות ו/או נהיגה פזיזה של הנפגע בעצמו. 

על מנת להגדיל את הפיצוי שיקבל נפגע בתאונות דרכים מחברת הביטוח, מומלץ לפנות לעו"ד הבקיא בתחום בסמוך לתאונה וזאת על מנת שעו"ד יסביר לנפגע מהן הזכויות שעומדות לו וכיצד עליו לפעול על מנת לממש את זכויותיו.

במאמר זה אביא כמה דגשים שיש לשים לב אליהם על מנת למקסם את גובה הפיצוי.
 
בכל הקשור לתאונות דרכים חשוב מאד התיעוד הרפואי והתיעוד של התאונה עצמה. מיד לאחר התאונה יש לתעד את התאונה, לצלם את הנזק של הרכב, לרשום את פרטי כלי הרכב המעורבים בתאונה, פרטי הנהגים ופוליסת הביטוח ופרטי העדים לתאונה במידה ויש.

מיד לאחר התאונה, חשוב לא להמתין עם קבלת הטיפול הרפואי ולגשת בהקדם לקבלת טיפול רפואי גם כאשר מדובר בתאונה קלה חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי. במסגרת הטיפול הרפואי חשוב לתאר את נסיבות התאונה כמה שיותר מדויק ולדווח אם מדובר בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה.

בנוסף, יש צורך בקבלת אישור מהמשטרה על התאונה, על הנפגע לפנות לתחנת המשטרה ולהודיע על התאונה וזאת על מנת לקבל אישור מהמשטרה ובו פרטים על המעורבים בתאונה לרבות פרטי כלי הרכב שמות הנהגים מקום התאונה ופרטי חברות הביטוח. לאישור משטרה חשיבות גדולה וזאת מאחר ואת האישור יש להעביר למוסד הרפואי בו קיבל הנפגע טיפול לאחר התאונה וזאת על מנת שהחיוב בגין הטיפול ישלח ישירות לחברת הביטוח ולא אל הנפגע ובנוסף בלי אישור מהמשטרה המתעד את פרטי התאונה לא ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח. גם במקרים שפרטי התאונה לא ידועים לנפגע, יש צורך לגשת לשטרה ולהנפיק אישור משטרה.
 
דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא למסמכים הרפואיים שאתם מקבלים, חשוב מאד לקרוא את סיכום הביקור ו/או המסמך הרפואי שאתם מקבלים מהרופא המטפל ואם יש צורך בתיקון לבקש לתקן כבר במקום. יש לשמור את המסמכים הרפואיים ולפנות לרופאים המתאימים ולקבל טיפול רפואי ולוודא שכל הרופאים המטפלים רושמים את תלונות הנפגע ואת הטיפול הרפואי שניתן לו.

חשוב לשמור על כל מסמך רפואי הנוגע לתאונה ויש לשמור על כל הקבלות הנוגעות להוצאות שהוציא הנפגע כתוצאה מהפגיעה כמו הוצאות נסיעה, הוצאות על טיפולים, תרופות ועזרים רפואיים ולהעביר לעו"ד המטפל.

לאחר שהמצב הרפואי התייצב ניתן להגיש תביעה לבית המשפט בצירוף בקשה למינוי מומחים רפואיים בתחומי הפגיעה הרלוונטיים.

לצורך הערכת סיכויי התביעה מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום.
"אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי מכל סוג שהוא אלא כסקירה כללית. מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום לשם קבלת ייעוץ משפטי ראוי טרם נקיטת פעולה למיצוי זכויותיכם".
 
בת חן טייץ, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס