חפש

תאונות ילדים במהלך חופשת הפסח, אשכנזי נגאר - משרד עורכי דין

תאונות ילדים במהלך חופשת הפסח, אשכנזי נגאר - משרד עורכי דין


תאונות בחופשת הפסח

באופן טבעי, ילדים בגילאים שונים חשופים לאירועים תאונתיים שיכולים להסב נזקים גופניים, ואף נזקים קשים. קל וחומר במסגרת חופשת הפסח הארוכה, שבמסגרתה ילדים מסתובבים ברחובות, ומבלים בחיק הטבע ובמגוון אירועים שונים. כל אלו, חושפים את ילדכם ביתר שאת לתאונות גופניות מסוגים ובמקומות שונים, כמו לדוגמא – בקניונים, בגן שעשועים, במהלך אירועים ספורטיביים, במהלך רכיבה על אופניים, ועוד.


ילדנו נפגע בתאונה – כיצד אפשר לקבל פיצוי?

ילד שנפצע גופנית בשל אירוע תאונתי מכל סוג, יכול ליהנות מפיצויים ממגוון מקורות, בהתאם לנסיבות העניין. נסביר:


ראשית, בכל מקרה ילדים בגילאים 3 – 18 (עד סיום הלימודים התיכוניים) מבוטחים בפוליסת תאונות אישיות לתלמידים. אותה פוליסה נמצאת בתוקף 24 שעות ביממה, בכל מקום בגבולות מדינת ישראל. כך שהיה וילדכם נפגע בתאונה, ונגרמו לו נזקי גוף, הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי מכוחה של הפוליסה.


בנוסף, בכל מקרה תאונתי שבו נגרם לילדכם נזק גופני, אפשר וצריך לבחון תביעה ישירה נגד המזיק, לדוגמא:

אם ילדכם נפצע בין כותלי קניון, יש לבחון תביעה נגד הנהלת הקניון והחברה המבטחת את הקניון.

אם ילדכם נפגע בגן שעשועים, יש לבחון הגשת תביעה נגד הרשות המקומית.

אם ילדכם נפגע מאופניים חשמליים, יש לבחון תביעה ישירה נגד רוכב האופניים.

אם ילדכם נפגע במהלך שהותו בקייטנה, כדאי לבחון תביעה נגד מנהלי הקייטנה, והחברה המבטחת את הקייטנה.


אם ילדכם נפגע בתאונת דרכים במהלך החופש, ובכלל, הרי שבמקרה כזה, הדין הוא כי ילדכם יהיה זכאי לפיצויים ללא הוכחת כל אחריות או רשלנות מטעם הנהג ברכב הפוגע. התביעה במקרה כזה, תופנה נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב ממנו הוא נפגע, בין אם ילדכם היה הולך רגל או נוסע ברכב.


ילדנו נפגע בתאונה – מה חשוב לעשות?

אם ילדכם נפגע בתאונה, כדאי לבצע בהקדם את הפעולות הבאות:

(1) לפנות לבית חולים, ולשמור את התיעוד הרפואי. התיעוד הרפואי הוא הראיה החשובה ביותר לצורך הוכחת הנזק הגופני בשלב מאוחר יותר.

(2) לתעד את זירת התאונה. למשל, אם ילדכם נפל ונפצע בעת הליכה על מדרכה עקומה, הרי שחשוב מאוד לתעד בהקדם את מיקום הנפילה ואת המכשול שגרם לה.

(3) לפנות למשרדנו ולקבוע פגישת ייעוץ, אשר במסגרתה נעריך את סיכויי התביעה, ונתחיל לעבוד בשביל ילדך, לשם השגת פיצוי מרבי. למשרדנו ניסיון רב בייצוג תובעים בגין נזקי גוף נגד רשויות מקומיות, גופים מוסדיים, וחברות ביטוח.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס