חפש

החלקה על רצפה רטובה בקניון – מה עושים?

החלקה על רצפה רטובה בקניון – מה עושים?


רובנו נוהגים לבלות ולערוך את קניותנו במרכזי קניות האהובים עלינו, ואף לסעוד בהם. קניונים, ובפרט מתחמי המזון בהם, הינם אזורים המועדים לנפילות ולהחלקות רבות של מבקריהם לרוב כתוצאה מרטיבות ו/או ממפגעי אוכל שטרם נוקו ע"י חברת הניקיון.

 

המקרים הינם רבים ומגוונים. החל מהחלקה על מים, שמן, גלידה ועד להחלקה על גבי גלעין תמר. כל אחד ממקרים אלה נחשב כמִפְגָּע.

 

הפגיעות הינן מגוונות וכוללות פגיעות אורתופדיות ונוירולוגיות (עצביות), פגיעה ישירה בשיניים, חבלה באזור הפנים ואף לפגיעה בעיניים כתוצאה מהתנפצות משקפי ראייה.

 

יש לשים לב כי קהילת המשתמשים בקניונים ומרכזי קניות הינם לרוב אנשים מבוגרים. נפגעים מבוגרים דורשים התייחסות מקצועית ע"י עורך דין המתמחה בנפילות והחלקות לאור גילם ומאחר והינם בקבוצת סיכון לפיתוח מחלות וסיבוכים נוספים כדוגמת תסמונת CRPS, פיברומילאגיה, פוסט טראומה ומקרים מסוימים יכולים להוביל אפילו למוות.

 

את מי תובעים?

תביעות בגין מפגעים נהוג להגיש כנגד הגורם אשר מחזיק ו/או מנהל את העסק שבשטחו נמצא המפגע שגרם לנזק.

 

כאשר מוגשת תביעה של נזק גוף בגלל נפילה או החלקה בקניון, מגיש הנתבע (את מי שאנחנו תובעים) בקשה לצרף להליך את מי שלטענתו אחראי לנסיבות שגרמו לנזק – במקומו. לבקשה כזו קוראים בקשה לצד שלישי.

 

מנגנון זה של הגשת בקשה לצד ג', יבוצע אף ע"י צד ג' עצמו. כך למשל במקרה בו נפגע אדם כתוצאה מגלידה שנמצאה על מרצפת בסמוך לדוכן גלידה בממוקם בקניון, ייתכן שהקניון כנתבע יגיש הודעה לצד ג' כנגד חברת הניקיון המספקת לו שירותים – והיא תבקש להגיש הודעה לצד ג' כנגד דוכן הגלידה.

 

כך, מצאנו את עצמנו בתביעה על החלקה מגלידה בקניון עם 3 צדדים שיריבו ביניהם לגבי שאלת האחריות על ניקיונה של אותה מרצפת בודדת, שאילו היו מנקים אותה במועדה – הייתה התאונה נמנעת וסבלו של הנפגע היה נחסך.

 

מה עושים כדי להצליח בתביעות החלקה או נפילה בקניון?

  1. צילום מדויק של אזור הנפילה. צריך שיראה סמיכות לחנויות סמוכות.
  2. במקרים שלא ברור היכן אירעה הנפילה, מומלץ להגיע במועד אחר לא בשעות העומס (ימי חול בשעות הבוקר) בליווי חבר ולבקש ממנו לצלם אותכם כאשר אתם יושבים בדיוק היכן שנפלתם. הצילום כדאי שיהיה מרחוק, כדי שיראו את מיקומכם ביחס לחנויות שבסביבה.
  3. צילום מדויק של המפגע, בצבע.
  4. לברר מי היה אמור לנקות את האזור בו נפלתם. מומלץ להקליט את השיחה עם חברת הניהול של הקניון.
  5. כמו כן מומלץ לברר עם אותו גורם שאחראי על המוצר שגרם להחלקה (גלידה > דוכן גלידה; מים > איש אחזקה) איך המוצר הגיע למקום הנפילה או ההחלקה. גם כאן כדאי להקליט את השיחה עמו.

 

שאלות חשובות שיש להשיב עליהן טרם הפגישה עם עו"ד המתמחה בתביעות נפילה או החלקה בקניון:

  1. האם ניתן להבין מהצילומים שצילמת, בברור, היכן אירעה התאונה? (חובה)
  2. האם יש לך הקלטה איך המוצר שגרם לנפילה או להחלקה להגיע למקום הנפילה או ההחלקה? (עדיף, לא חובה)
  3. האם נפגעת אי-פעם באותו איבר בדיוק בו נפגעת כעת? אם כן, מומלץ לרשום מתי נפגעת באיבר זה והאם פנית לטיפול רפואי מסודר (קופת חולים, בית חולים וכדומה) בשל אותו איבר.

 

מיותר לציין, בכל מצב בו נפגע אדם בגופו, עליו להתמיד בטיפוליו הרפואיים שנקבעו לו. הפיצוי שיתקבל בתביעה הינו פיצוי בשל עוגמת הנפש הקשה לה נקלעת, אך אינו מחליף טיפול רפואי.

 

תביעה של החלקה או נפילה בקניון ראוי שתתנהל בידי עורך דין המתמחה בנזקי גוף, ומכיר את התכסיסים של חברות הביטוח בבואן לדחות את התביעה ו/או להאריך אותה שלא לצורך.

 

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס