חפש

נהיגה ללא רישיון או ביטוח

נהיגה ללא רישיון או ביטוח


נהיגה ברכב ללא ביטוח חובה בתוקף או רישיון נהיגה בתוקף מנוגדת לחוק. ואולם, במקרים מסוימים, ניתן לקבל פיצוי בגין נזקי גוף שאירעו לאדם שהיה מעורב בתאונת דרכים, אף אם רישיון הנהיגה או ביטוח החובה לא היו בתוקף.

 

כאשר מדובר בביטוח חובה שלא היה בתוקף בעת התאונה, יש להבחין בין נהג הרכב אשר נהג בו תוך שהוא מודע (או שעליו להיות מודע) לכך שהביטוח אינו בתוקף, לבין כל אדם אחר אשר שימש כנוסע ברכב או אדם שנפגע על ידי הרכב כהולך רגל. באם מדובר באדם שאינו הנהג, הרי שתעמוד לאותו אדם הזכות לתבוע את "קרנית". "קרנית" הנה גוף סטטוטורי אשר הוקם על ידי המדינה לצורך מקרים כגון אלה, ולמעשה מדובר בתביעה דומה לתביעה אשר היתה מוגשת נגד חברת הביטוח, לו היה הרכב מבוטח בביטוח חובה. באם הנפגע הוא הנהג, ומדובר בתאונה אשר היה מעורב בה רכב אחר, יוכל הנהג הנפגע לתבוע את חברת הביטוח אשר הוציאה פוליסת ביטוח חובה לרכב האחר, וזאת בתנאי שיוכיח כי הנהג האחר היה אשם בקרות התאונה.

 

באופן דומה, גם נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף, אינה שוללת אוטומאטית את זכותו של הנהג הנפגע לתבוע עקב נזקי גוף שנגרמו לו בתאונת דרכים. במקרים בהם מדובר ברישיון נהיגה שלא חודש מחמת אי תשלום אגרה ושטרם חלפה שנה ממועד פקיעת תוקפו, הרי שהנהג הנפגע יוכל לתבוע בגין נזקיו.

 

בכל מקרה, וטרם פניה לחברת הביטוח, מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום.

 

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

אלדד חרש, עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס