חפש

"בכיר לשעבר ב-IDE: החברה הונתה את חברת הביטוח" - כתבה שפורסמה באתר גלובס

"בכיר לשעבר ב-IDE: החברה הונתה את חברת הביטוח" - כתבה שפורסמה באתר גלובס


כתב: עמירם ברקת

חברת ההתפלה IDE, בעלת השליטה ברוב מתקני ההתפלה של ישראל, הונתה את חברת הביטוח שלה במסגרת  פרויקט להקמת מתקן התפלה בקפריסין, כך טוען בכיר בחברה שפוטר בתביעת פיצויים שהגיש נגדה.
 

התובע, מהנדס אזרחי בכיר, שימש בשנים 2011-2013 מנהל הקמה ומפקח בפרויקט להקמת מתקן התפלה באזור ואסיליקוס שבדרום האי. IDE זכתה במכרז להקמת המתקן בתחילת 2010. ההשקעה בהקמת המתקן, בהספק של כ-15 מיליון קוב לשנה, הוערכה במקור בכ-46 מיליון אירו. ביולי 2011 אירע באזור פיצוץ רב עוצמה שגרם להרס תחנת הכוח הגדולה ובאי ולמותם של 12 מאנשי כוחות הביטחון וההצלה באי ובהם מפקד הצי של קפריסין. בכתב התביעה המתוקן שהוגש באמצעות עו"ד אורן ויינברג נטען כי IDE הורתה לקבלני המשנה שלה באתר לייחס דרישות כספיות בגין עבודות ההקמה ה"שגרתיות" ל"עבודות שיקום" שנעשו כביכול באתר לתיקון נזקים שנגרמו כתוצאה מהפיצוץ העז. לטענת התובע, IDE הצליחה לקבל בדרך זו מחברת הביטוח סכום של 3.2 מיליון אירו.
 

בכתב ההגנה טוענת IDE כי הפיצוץ גרם נזק למתקנים באתר והביא להפסקת עבודות ההקמה למשך 3 חודשים וכמעט לביטולו של הפרויקט כולו. הקמת המתקן הסתיימה בסופו של דבר ב-2013.
 

חברת IDE מוחזקת בבעלות משותפת ובחלקים שווים על ידי קבוצת דלק של יצחק והחברה לישראל. החברה מחזיקה במחצית הזכויות בזיכיונות ההפעלה של שלושה מבין ארבעת מתקני ההתפלה הפעילים בישראל: באשקלון, בחדרה ובמתקן החדש שנחנך בשורק.
 

מ-IDE נמסר כי לטענות אין כל שחר.

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
 
אורן וינברג, עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס