חפש

קיבלת תביעת גירושין – מה לעשות?

קיבלת תביעת גירושין – מה לעשות?


אם התביעה שהוגשה כנגדך אינה איכותית, סביר להניח שהיא לא יותר מאשר "גול עצמי".

 

כך או כך, עליך לבנות,בעזרת עורך דין מומחה-רציני אשר מנוסה אסטרטגית שיוכל להתמודד עם המצב ויאפשר לך לנצח וזאת למרות שהוקדמת. חשוב לזכור כי מירוץ הסמכויות מאפשר לצד הראשון שהגיש את התביעה לקבל סמכות יחודית לנהל את כל התביעות במקום אחד-קרי: באם הגבר הגיש לבית הדין הרבני תביעת גירושין עליו לבצע כריכה. מהיא כריכה?

 

כריכה הינה קיבוץ כל התביעות במקום אחד למשל: תביעת הגירושין בתוספת מדור לילדים ואחזקתם, כמו-כן פירוק שיתוף נכסים באם לזוג המתגרש יש נכסים כאלו ואח’.


יש לזכור כי האישה תמיד יכולה לטעון כי כריכת הבעל אינה כנה ואזי לפנות לבית המשפט לענייני משפחה ולבקש את בקשותיה שם וכך תהא סמכות יחודית לבית המשפט לענייני משפחה. יש לדעת כי בית הדין הרבני פוסק את פסיקותיו ע"פ ההלכה וההליכה לקראת האם אינה תמיד הוגנת. 

דבר נוסף שיש להזכיר הינו כי זוג שהתחתן לאחר שנת 74 חל עליו "חוק איזון המשאבים" שפירושו חלוקה של כל הנכסים והמיטלטלין חצי בחצי. יודגש כי באם נרכשו נכסים ו/או כל מיטלטלין אחרים לפני מועד הנישואין -אזי כל צד זוכה להשאיר בחזקתו את מלוא הנכסים ו/או הפריטים שהוזכרו דליעל. 


הכי חשוב -יש לזכור כי טובת הילד היא מעל הכול ובית המשפט לענייני משפחה למשל מסתכל בראייתו על הילד ועל טובתו הייחודית ולאו דווקא על טובתו של צד כלשהוא מבני הזוג המתגרשים. 

הוצאה לפועל:


מטרת חוק ההוצאה לפועל הינה מחד- היא להגן על זכויות הזוכים שחייבים להם כסף ומאידך גיסא- להגן על החייב כאשר הוא אינו יכול לעמוד בעומס הכלכלי של תשלום החובות. חוק ההוצאה לפועל אמור למנוע ממנו להגיע לפת לחם-דבר אשר יהפכו לנטל על החברה. 

המבחן הינו להבדיל בין צו ההוצאה לפועל לבין חוק כבוד האדם וחירותו,יאמר כי בעבר ניתנו צווי עיכוב יציאה מהארץ באופן מהיר ביותר על סכומים שחייבים היו חייבים ע"ס של 10,000 ₪ בלבד,כיום ההסתכלות והמבחן ליתן החלטות מהירות מאין אילו נשקלים לאחר עיון רב ומכביר בבקשות. 

טיפ גדול לזוכים הינו לבקש עיקולי כספים אשר יבוצעו בחשבונותיו של החייב וזאת לפני שנשלחה כלל האזהרה-כך שהחייב לא יודע כי נפתחו תיקי הוצאה לפועל כנגדו ובכך לפני שיוכל לפעול בביצוע פעולה כלשהיא לטובתו- כל חשבונותיו יהיו כבר מעוקלים-כך שפנייתו תהא כבר שונה בהחלט לאור האמור לעיל. 

דבר נוסף ואחרון:

 

בניגוד לכתב תביעה, אשר חייב להיות מוגש בבית המשפט הקרוב למגוריו של הנתבע, במקרה של הגשת בקשה להוצאה לפועל,יכול הזוכה להגישה בכל אחת מהלשכות ברחבי הארץ. לחייב אשר גר בנהריה ותיק ההוצל"פ נפתח באילת למשל, תהיה בעיה קשה מאד,כך יהיה מדורבן לסיים את המחלוקות הכספיות בהקדם האפשרי וכל זאת על מנת למנוע ממנו התרוצצויות אין ספור למרחקים ארוכים במיוחד. 

לסיום:


כל פעולה משפטית אשר מתבקשת ע"י האזרח במדינתנו אנו דורשת התייעצות מיידית עם גורם מקצועי שהוא עורך הדין המתמחה בכך,כל ניסיון לבצע את הדברים לבד על מנת לחסוך בכסף תעלה בהמשך ביוקר רב לעושה כן. כדברי "המשורר" דבר אשר נקנה בזול משולם לבסוף ביוקר רב-כמו שנרכוש ספה חדשה אך לא איכותית במיוחד, כך לאחר זמן קצר מאד נצטרך לרכוש ספה חדשה נוספת. 


 

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.


 

עו"ד אייל ווקסלר
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס