חפש

לילדכם יש ביטוח 24/7 הידעתם?

לילדכם יש ביטוח 24/7 הידעתם?


כהורים, לא כולנו יודעים כי ילדנו מבוטחים בביטוח "תאונות תלמידים" 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, גם מחוץ לשעות ביה"ס וגנים, בחופשות, בחגים, בארץ ולעיתים אף בחו"ל.

בחופש הגדול, בשעות אחה"צ , יוסי בן ה- 11 שיחק עם חבריו במגרש הכדורגל שליד ביתו. בערך בשעה 18:00, ממש במשחק האחרון, נתקעה רגלו השמאלית של יוסי בבור קטן שהיה במגרש וכתוצאה מכך, הוא נפל על הרצפה בעוד רגלו תקועה בבור. יוסי לא הצליח לקום ואמבולנס פינה אותו לביה"ח שניידר. כתוצאה מהתאונה הזו, שבר יוסי את קרסול רגלו השמאלית.

יוסי נאלץ לבלות את ימי החופש הארוכים בביתו, וכך גם את ימי תחילת הלמודים. יוסי היה מעל 90 יום בביתו, ללא יכולת לדרוך על רגלו. גם הוריו של יוסי נאלצו להפסיד ימי עבודה בכדי להשגיח עליו ולעזור לו באותם הימים בהם היה בבית.

במקרים כגון אלו, חשוב לדעת כי יוסי ושאר התלמידים (כל תלמידי ישראל הלומדים במוסד חינוכי כלשהו הנתון לפיקוח המדינה, לרבות תלמידי ישיבות, תלמידי סמינר למורים (עד גיל 45) תלמידים בבית ספר תיכוניים, יסודיים, תלמידים בגנים ובפעוטונים המופעלים על ידי רשויות מקומיות), כולם מבוטחים בביטוח תאונות אישיות. ביטוח זה מכסה תאונות, פציעות ופגיעות של תלמידים 24 שעות 7 ימים בשבוע. התלמיד מבוטח גם לאחר שעות הלימודים ואפילו גם אם חלילה התאונה מתרחשת בחו"ל, בעת חופשה.

במקרה זה, חברת הביטוח כלל היתה המבטחת ולאחר בדיקת החומר הרפואי, ההוצאות הנלוות וניהול מו"מ קיבלו הוריו של יוסי לידיהם עשרות אלפי שקלים בגין התאונה ובגין אובדן ימי העבודה וזאת   בשל הימים  אשר נאלצו לשהות עמו בבית בתקופת ימי אחלמתו, במקום בעבודתם.

מספר נקודות שיש לזכור:
1.    ילדכם מבוטח בכל שעות היממה, גם בימי חופש וגם בימי לימוד ואפילו בעת חופשה בחו"ל.
2.    יש  לדעת כי ביטוח תלמידים אינו דורש "אשם". הכוונה, אין צורך להוכיח כי מישהו אשם בתאונת הילד, מישהו התרשל וכיו"ב, ביטוח תלמידים מפצה בכל עת בו התלמיד נפגע ולא משנה מי אשם בפגיעה, למעט מס' חריגים:
      א. תאונות דרכים- ביטוח תלמידים אינו מפצה תלמיד אשר נפגע בתאונת דרכים.
      ב. פציעה כתוצאה ממלחמה- במידה והתלמיד נפצע עקב מלחמה ו/או פעילות צבאית, חברת הביטוח אינה מפצה.
      ג. פציעה עקב תאונת עבודה ורשלנות רפואית.
3.    חשוב מאוד- לאחר התאונה חשוב לשמור את כל התיעוד הרפואי וההוצאות הכרוכות בו (הוצאות עבור נסיעות, טיפולים, תרופות, אביזירים וכיו"ב) חברת הביטוח אמורה לשפות (לשלם בהתאם להוצאות) בגין ההוצאות שנגרמו עקב התאונה.

שיהיה לכולנו קיץ בריא וללא תאונות!
רונית סגל, עו"ד 




 
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס