חפש

הסכמי גירושין - עו"ד ישראל דוידסון

הסכמי גירושין - עו"ד ישראל דוידסון

מספר המתגרשים בישראל הולך וגדל מידי שנה וכיום סטטיסטיקות מראות כי למעלה משליש מהזוגות בישראל מתגרשים. הליך גירושין הוא אחד מההליכים הרגישים ביותר שקיימים במשפט והוא כורך בחובו סוגיות אישיות וסבוכות הנוגעות באדם, בבן זוגו, ברכוש הצדדים ובתא המשפחתי.

כאשר בני זוג עומדים בפתחו של הליך גירושין עומדת בפניהם הבחירה בין שתי אפשרויות - האם לבחור בדרך הפשרה וההסכמה שסופה כריתת הסכם גירושין אשר יכלול את כל ההסדרים וההסכמים הקשורים בפירוק הנישואין או לבחור בפניה לערכאות משפטיות בדרך של הגשת תביעות בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. יודגש, כי בסופו של יום מרבית הליכי הגירושין סופם בהסכם גירושין ומשכך מומלץ לפנות לדרך זו מלכתחילה ובדרך זו לחסוך בהוצאות כספיות רבות , בזמן יקר ובפגיעה במי מהצדדים והסובבים לו.

הסכם הגירושין כולל את מארג הזכויות והחובות של כל אחד מהצדדים עד למתן הגט ולאחר פקיעת הנישואין והוא כולל בדרך כלל את הפרקים הבאים: הסכמה הדדית למתן גט, חלוקת הרכוש המשותף וכן איזון בזכויות לרבות זכויות פנסיוניות ומוניטין , קביעת גובה מזונות הילדים ודרך התשלום וכן קביעת הוצאות חריגות של הילדים (הוצאות חינוך, הוצאות טיפול רגשי/נפשי, הוצאות רפואיות, הוצאות בעבור טיפולי שיניים, רכישת משקפיים וכדומה), כמו"כ קביעת משמורת הילדים וכן הסדרי הראייה בין הילדים להורה שאינו משמורן ואף קביעת דרך חינוך הילדים.

הסכמי גירושין ערוכים בהקפדה ובמקצועיות אמורים לכלול הוראות ברורות ומדויקות בנוגע לכל אחת מסוגיות אלו. מקרים בהם בני הזוג מנסחים בעצמם את ההסכם ללא ליווי מקצועי יכולים להתיר פרצות וכן ניסוח בשפה המשתמעת לשתי פנים עלול להביא את הצדדים להתדיין בעתיד בערכאות המשפטיות.

הסכם גירושין מחייב אישור של בית המשפט לענייני משפחה או של בית הדין הרבני ע"מ לקבל תוקף של פסק דין. רק לאחר שיאושר ההסכם ניתן יהיה לממש אותו באמצעות הרשות לאכיפה וגבייה (הוצאה לפועל).

יובהר, שמלבד העובדה שכאשר בני זוג מגיעים להסכם גירושין מחוץ לכותלי בית המשפט הם מקטינים את ההוצאות הכרוכות בהליך הגירושין, הרי שמערכת היחסים בין הצדדים צפויה להישאר מערכת בריאה אשר תסייע גם לילדי בני הזוג לעבור את הליך הגירושין ביתר קלות.

החלופה של פנייה לערכאות משפטיות בד"כ מביאה עמה תוצאות המשליכות על כלל התא המשפחתי. תוצאות אלו מתאפיינות במאבקים קשים ומתישים על כל נושא לרבות חשיפת פרטים אישיים ואינטימיים בפני בית המשפט. בנוסף לכך, התדיינות משפטית ארוכה באופן משמעותי מאשר כריתת הסכם בין בני הזוג ויכולה להימשך אף מס' שנים.



 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
ישראל דוידסון, משרד עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס