חפש

הגשת תביעה בבית המשפט

הגשת תביעה בבית המשפט

הרצון לתבוע נובע, לפני הכול, מתחושה סובייקטיבית שמגיע לי פיצוי על עוולה כלשהי. העילה יכולה להיות מוצר שקנינו ואינו פועל כראוי, סכסוך כלשהו בין אנשים שאינו ניתן לפתרון מחוץ לכותלי בית המשפט וכד'.

המטרה הראשונה היא להפוך או לפרש את התחושה הסובייקטיבית האישית לשפה מקצועית אשר מובנת לבית המשפט. בעבר נתקלתי בתיק בו אדם תבע איש מקצוע ושהגיע יומו בבית המשפט התובע תיאר את השתלשלות האירועים באופן משכנע ורציונאלי אך כאשר שאל השופט על סמך מה הוא מבסס את דרישת הפיצוי (סעד) לתובע לא היו כלל אסמכתאות, כמובן שהתובע הפסיד.

לכן לפני שאני מגיש תביעה אני חייב לוודא שניתן לתמוך את עילת התביעה במסמכים ואסמכתאות מוחשיים. לאחר שהצלחנו להמציא את המסמכים והאסמכתאות עלינו להציג את השתלשלות האירועים באופן מסודר ועל פי התרחשותם בפועל. כמובן שהמלצתי היא לפנות לעזרה מקצועית מפני שלעיתים ישנן אמוציות ותחושות שעורך הדין יכול לפרש לשפת בית המשפט ולקדם את התיק בדרך הנכונה.

סיבה נוספת היא, שלרוב, אדם שתובע ואינו מורגל בהצגה מול בית המשפט עלול להתרגש יתר על המידה ולשכוח חלק מהדברים שרצה להציג בפני בית המשפט או להציגם בדרך לא מדויקת שעשויה לפגוע בתוצאות התביעה.

חשוב לזכור כי כאשר רוצים לנצח בתביעה ולקבל את הפיצוי המבוקש אנחנו חייבים לנקוט במספר צעדים:
1. הכנת התיק באופן יסודי ומקצועי ואיסוף כל המסמכים והאסמכתאות הרלוונטיים עוד לפני הגשת התביעה ובזמן גיבוש תיק התביעה.
2. הכנה מוקדמת של התובע לפני הדיון וחפיפה מלאה על כול החומר הרלוונטי לתביעה.
3. ביומנו בבית המשפט לא לשכוח את המסמכים והאסמכתאות עליהם בנינו את התביעה. (רצוי כמובן להכין תיק מסודר וענייני) לעיתים האדם התובע אוסף מסמכים ואסמכתאות שאינם קשורים או שאינם רלוונטיים ובבית המשפט הוא מתקשה למצוא את המסמך הרצוי.
4. להציג בפני בית המשפט באופן בטוח, מקצועי ולשכנע את בית המשפט שהצדק אתכם. בהצלחה.
 

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
דן דקל, עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס