חפש

ירושות

ירושות

לאחר שאדם נפטר, עזבונו (הרכוש שצבר בעודו בחיים) מחולק בין יורשיו, החלוקה נעשית או על פי צוואה שהשאיר אחריו, או בהתאם להוראות חוק הירושה (התשכ”ה – 1965). לא פעם קורה, כי לאחר מותו של אדם מתגלעים ויכוחים ואף סכסוכים משפטיים בנוגע לאופן חלוקת העיזבון.

מתי מתעוררים עימותים שכאלה וכיצד ניתן לפתור אותם? וגם – מדוע חשוב להיעזר בעורך דין טוב לענייני ירושות? עוד על כך – במאמר שלפניכם.


סכסוכים בגין צוואות או ירושות

טיפול בחלוקת עיזבונו של אדם שנפטר הינו תהליך מורכב ורווי אמוציות. לא פעם, אנו רואים אכזבות קשות אצל מי שראה עצמו יורש טבעי של אדם וגילה, לדאבונו, שלא כך הוא הדבר. במקרים של אכזבה מהצוואה או מהירושה, מתעוררות לא פעם תהיות ושאלות, בנוגע לתקפות מסמך הצוואה, השפעות לא הוגנות על המצווה בעת כתיבת הצוואה, והיכולת להגיש בקשה להתנגדות לקיום צוואה על אופן החלוקה שנקבע.


קיום הצוואה והתמודדות עם סכסוכים

במקרים שבהם הצוואה אינה ברורה, או שתוכנה אינו תואם את ציפיותיהם של היורשים, אנחנו ממליצים לנסות בכל דרך להגיע לפתרון הסכסוך בדרך של הידברות ופשרה לפני ש”מוציאים את הארטילריה הכבדה”. בניסיונות ההידברות ניתן בהחלט להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום ירושות ואשר ישמש כמגשר.
ברגע בו מתגלע סכסוך, אי הסכמה, חשד להשפעה לא הוגנת או אפילו זיוף, ההמלצה היא לגשת מייד לעורך דין לענייני ירושות ולהיעזר בו לבחירת הדרכים האפשריות לפתרון הקונפליקט.


הגשת התנגדות לקיום צוואה

בחלק מן המקרים, כאשר קיימת צוואה ויש המטילים ספק בכתיבתה מתוך צלילות דעת, ללא השפעות לא הוגנות, ותוך ביטוי אמיתי של רצון המצווה, ניתן להגיש התנגדות לקיום צוואה לבית המשפט. במקרים אלה, נטל ההוכחה מוטל על מגיש ההתנגדות, עליו לבסס את הטענה כי הצוואה נכתבה באופן שאינו תואם את דרישות חוק הירושה ואת רצונו האמיתי של המצווה טרם מותו.

עוד סיבה להגשת התנגדות לקיום צוואה, הינה צוואה המכילה הוראות שאינן ישימות – לא הגיוניות, לא מוסריות, בלתי אפשריות, וכדומה. גם הוראות לא ברורות או צוואה לא ברורה, הן עילה להתנגדות לקיום הצוואה.

עד כמה חשוב להיעזר בעורך דין ירושות בטיפול בצוואה ובירושה?

במרבית המקרים, הטיפול בעניין הצוואה והירושה הינו עדין ומורכב ודורש הרבה תשומת לב ורגישות. הדרך הטובה ביותר לטפל בחלוקת עיזבון לאחר הפטירה הינה להיעזר בעורך דין ירושות טוב, שיוכל לנהל את ביצוע כל הדרוש לשם השגת צו קיום צוואה או צו ירושה (במקרה שאין צוואה בתוקף). עורך דין משפחה שכזה יוכל לפשר, לגשר ולפתור סכסוכים בטרם הם מתפתחים לכדי עימות משפטי.

משרד עורכי דין “בנימיני-דבש” מתמחה בדיני ירושה, כולל ניסוח צוואות, טיפול בחלוקת עיזבונות, התנגדות לביצוע צוואה ועוד. נשמח לסייע לכם בכתיבת הצוואה, בביצוע צוואה, בחלוקת עיזבון לפי חוק הירושה או בכל עניין אחר הקשור בירושה.

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
משרד עו"ד בנימיני - דבש ואח'
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס