חפש
סרטוני וידאו בתחום: קניין רוחני ודיני אינטרנט
זקוק לעו"ד לקניין רוחני ודיני אינטרנט?  
בערוץ הוידאו של פורטל עורכי הדין BEST-LAWYERS.CO.IL תוכלו לקבל את כל המידע בתחום של קניין רוחני ודיני אינטרנט ולבחור את העורך דין המתאים עבורכם.

לעזרה וייעוץ אישי התקשרו :  1-700-077-106
זמינות: 24 שעות ביממה!
זהירות! השימוש בתמונה שלא אתם צלמתם באינטרנט מהווה פגיעה בזכויות יוצרים אשר עלולה לסבך אתכם בתביעה משפטית של עד 100 אלף ש"ח ללא הוכחת נזק לכל הפרה. 
הנושא של הפרת זכויות יוצרים בצילומים ברשת מאוד פופולרי בקרב בעלי הזכויות (צלמים, כותבים ויוצרים אחרים) ויש בידיהם כלים ותוכנות המאפשרות איתור פשוט של הפרת זכויותיהם ברחבי הרשת. בשל הקלות היחסית שבה ניתן לקבל פיצוי יחסית גבוה היוצרים לא מהססים לתבוע ואתם עלולים למצוא את עצמכם בהתמודדות משפטית לא פשוטה רק כי רציתם להשתמש בתמונה יפה בפייסבוק הפרטי שלכם.
פטנטים. כאמור, דיני הפטנטים נועדו להגן על חידושים טכנולוגיים. המסמך שמנפיקה מדינה, המעניק בעלות בלבדית, לפרק זמן קצוב, על המצאה שיש בה חידוש טכנולוגי וזיק המצאתי, נקרא פטנט. ליתר דיוק, המצאה שמקבלת פטנט אמורה להיות המצאה חדשה, מועילה, ניתנת לשימוש תעשייתי, ויש בה "התקדמות המצאתית". קריטריון החידוש הינו בדרך כלל ברור, אולם ההתקדמות ההמצאתית הינה נושא שהאפור הינו הצבע השולט בו, והוא אינו מוחלט למרות הניסיונות החוזרים ונשנים מצד רשויות הפטנטים ובתי המשפט לפשט אותו. הגנת פטנט אינה גלובלית, וליתר דיוק פטנט מקבל להגנה רק במדינה בה הוא מוענק. לכן רישום פטנט במספר מדינות כרוך בהוצאה לא מבוטלת. יתירה מזו, הזמן מהווה גורם קריטי, שכן בקשה לפטנט צריכה להיות מוגש במדינות השונות בכפוף למגבלת זמן. כתוצאה מכך יש לתכנן את האסטרטגיה של רישום פטנט במדינות שונות כך שלא יעיק יותר מדי על התקציב של חברה, ביחוד אם היא חברת הזנק. בסרטון זה עו"ד גיתית אייאסוב ממשרד אדיסון עורכי פטנטים שופכת מעט אור על הנושא בהדגישה נקודות הראויות להילקח בחשבון על ידי בעל המצאה.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.


 
מאחר והעתקה של רעיון הינה פשוטה בהשוואה להעתקה של חפץ מוחשי, החברה האנושית הגיעה למסקנה שצריך לאפשר להגן על "קניין רוחני", ועיגנה את זה בחוק: דיני זכויות יוצרים נועדו להגן על יצירות ספרותיות, אומנותיות, מוסיקליות והקלטות; דיני הפטנטים נועדו להגן על חידושים טכנולוגיים; דיני סימני המסחר נועדו להגן על מוניטין; ואילו דיני המדגמים נועדו להגן על החידוש בעיצובים תעשיתיים. לאלה אפשר להוסיף גם סודות מסחריים, זכויות מטפחים, ועוד. בסרטון זה עו"ד גיתית אייאסוב ממשרד אדיסון עורכי פטנטים שופכת מעט אור על הנושא הסבוך הזה.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.