חפש

האם יש צורך בחוקר פרטי במסגרת הליך גירושין?

האם יש צורך בחוקר פרטי במסגרת הליך גירושין?

חוקר פרטי סמוי, מצלמה נסתרת, מעקבים, שימוש בעזרים ובטכנולוגיות מתקדמות.. נשמע כמו סצנה הלקוחה מסרט פעולה- תתפלאו, חוקרים רבים פרטיים בישראל, מועסקים במסגרת תיקי גירושין, לצורך התחקות אחר בן/בת הזוג, לבירור מעמיק למספר שאלות: האם בן/ בת הזוג בוגדים, איסוף מידע בדבר הרכוש המשותף, איסוף ראיות בדבר המסוגלות ההורית של בן/בת הזוג במהלך עימות על משמורת הילדים ולעיתים אף התחקות לאחר עבודתם והכנסתם של מי מהצדדים במיוחד עם הוא עצמאי ומדווח על שכר נמוך.
שילוב חוקר פרטי במסגרת הטיפול בתיקי גירושין חשוב ואף במקרים מסוימים הכרחי.

מדוע?

חוקר פרטי "טרום גירושין"

א. בראש ובראשונה בשלב ה"טרום גירושין", בכדי לענות על השאלה המרכזית: האם בן או בת הזוג בוגדים? תשובה חד משמעית ע"י בעל מקצוע (חוקר פרטי) תסייע לאימות החשד או הפרכתו. במידה והתשובה היא חיובית: אימות המידע ואיסוף ראיות חותכות, יסייעו לצד הנבגד במיוחד בבית הדין הרבני.

במידה והתשובה היא שלילית והחשד יתברר כפרנויה, הדבר יכול למנוע את הרס חיי הנישואין.

ב. מניסיוננו בתיקי גירושין, במרבית מהמקרים צד אחד מבניה"ז מצוי במצב של חוסר וודאות ואין הוא או היא יודעים מה היקף הרכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים. במקרה זה, חוקר פרטי בעל מיומנות, ניסיון ומקצועיות מתאימה, יסייע בגילוי המידע שלעיתים בעניין זה, רב הנסתר על הגלוי.

ג. כמו כן, ייתכנו מקרים בהם חוקר יידרש לבדוק ולחקור האם הצד השני מעלים מידע מבן/ בת הזוג או מהערכאות השיפוטיות בדבר הרכוש המשותף, תעסוקתו, מקום עבודתי דבר שיסייע רבות לחלוקת הרכוש ותשלום מזונות.

חוקר פרטי "פוסט גירושין"

א. מקרה נוסף בו נזדקק לשירותיו של חוקר הוא במיוחד לאחר הגירושין. לצורך בדיקת התנהגותו של ההורה במסגרת המשמורת והסדרי הראיה. חוקר פרטי בעל ניסיון עשיר ובעל רגישות נדרשת, יסייע לבדוק לעומק כיצד ההורה מתנהג עם ילדיו והאם יש צורך לפנות לביהמ"ש או לביה"ד על מנת להגן על הילדים.

ב. יוער שלא תמיד קיים צורך לקבל את שירותיו של חוקר פרטי. אך אם נסיבות העניין מצדיקות זאת נחפש את החוקר הפרטי המתאים ביותר לבחינת אותו עניין.

חוקר פרטי בתיקי ירושה

לא אחת נזקקים אנו לחוקר פרטי גם בסכסוכי ירושה, עת צד אחד מתנגד לירושה שיקבל האחר.
במקרים כאלה אנו שוכרים שת שירותי חוקר הפרטי שידובב את אחד הצדדים ויקבל מידע שיכול להסיע לנו בהליך המשפטי, או שוכרים את שירותי החוקר הפרטי להצטרף לפגישות עם עדים ולהקליטם.

חוקר פרטי מקצועי בישראל הוא: חוקר בעל רישיון משרד המשפטים או משטרת ישראל כנדרש בחוק "חוקרים פרטיים ושירותי שמירה תשל"ב- 1972". בנוסף, חשוב לוודא כי החוקר אמין, מנוסה, מקצועי ודיסקטי, על מנת שההשקעה תשתלם.
בעידן הטכנולוגי כיום, לעיתים נדמה לנו כי אין צורך בחוקר פרטי, האינטרנט, הגישה לפייסבוק, לאי מיילים של בן/ בת הזוג, נמצאים בהישג יד. אך אל תטעו, צדדים לסכסוך עלולים להתגלות כמתוחכמים הרבה יותר ממה שנדמה לנו, וייתכן כי "בישלו" את מהלך התיק המשפטי מבעוד מועד ודאגו להעלים ולהסתיר את כל מה שאין ברצונם שיגיע לחזקתכם. לכן, רק עבודה מקצועית, נכונה, ממוקדת, הנעשית ע"י חוקר פרטי מיומן ישיגו עבורנו את התוצאות המקסימאליות, הרבה יותר מהאדם המעורב רגשית במקרה, המנסה לעשות זאת בכוחות עצמו.
 
לסיכום – זכרו, קשה מאוד להתנהל בהליך משפטי ובמיוחד בגירושין ללא ראיות חותכות !!!

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
פרי, משרד עורכי דין וגישור
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס