חפש

שיטת הניקוד החדשה

שיטת הניקוד החדשה

כשמורשע בעל רישיון נהיגה בעבירת תעבורה ע"י בית משפט ,כשמשלם הדו"ח  או אם הוא בחזקת מורשע ,יחויב בנקודות כמספר שנקבע לצד אותה עבירה שבה הורשע  , 2,4,6,8,10 נקודות לפי חומרת העבירה .
יש לזכור הנקודות לא  נמחקות !!!
נהג הצובר עד 10  נקודות כעבור שנתיים הנקודות אמנם לא תקפות אך ממשיכות להיות רשומות בכרטסת הנהג .

נהג הצובר מעל 12 נקודות – יוזמן לאמצעי תיקון קורס בסיסי  ויעמוד בסיומו במבחן   בהצלחה ,הנקודות יהיו תקפות למשך שנתיים [תקופת הצבירה]  מיום ביצוע העבירה וזאת בתנאי שלא יצבור בתקופת הצבירה  22 נקודות כי אז הנקודות לא יהיו תקפות  רק כעבור ארבע שנים !!!

נהג הצובר 24 נקודות עד 36 נקודות  יוזמן לאמצעי תיקון קורס ייעודי ויעמוד בסיומו בהצלחה .

נהגים רבים הצוברים 36 נקודות ומעלה נדרשים ע"י משרד הרישוי להפקיד את רישיונם לתקופה של שלשה חודשים בתקופת הפסילה רשאי הנהג לבצע מבחן עיוני(תיאוריה )וזאת בתנאי שביצע את אמצעי התיקון כמחויב קורס בסיסי וקורס ייעודי .

משרד הרישוי ככלל מטיל את עונש הפסילה לשלשה חודשים ורק במקרים מיוחדים מקצר את הפסילה לחודשיים מבדיקה עולה כי קיצור משך הפסילה לחודשיים במקום שלשה מותנה  בהצגת אישורים  רפואיים המצביעים על נכות או על צורך בסיעוד וניוד קרוב משפחה מדרגה ראשונה (אשורי נכות ומצב רפואי קשה במיוחד ).

יצוין כי רשות הרישוי לא נעתרת לבקשות קיצור משך הפסילה לנהגים הטוענים כי רישיונם משמש מקור פרנסתם העיקרית כמו נהגי מוניות,נהגי משאיות סוכני מכירות וכ' .

טענת  צבירת נקודות בגין עבירות תעבורה לא חמורות שאינן מצביעות על מסוכנתו של הנהג נדחות ע"י משרד הרישוי וזאת בין היתר מהטעם שבית המשפט המחוזי בחיפה  בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים דחה בעבר דרישה שכזו.

נהג המתבקש להפקיד את רישיונו בגין צבירת 36 נקודות ומעלה רשאי להגיע למשרד הרישוי ולטעון טענותיו ,כמו כן ניתנת לו האפשרות לדחות את מועד תחילת הפקדת הרישיון עד חצי שנה .

יצוין עוד  משרד הרישוי לא יביא בחשבון הרשעות שדווחו ע"י המשטרה    לאחר שנה  מיום ביצוע העבירה .

לאור האמור המסקנה המתבקשת – סעו בזהירות והימנעו מביצוע עבירות תעבורה וצבירת נקודות חובה .

מה הדין כשנהג מבקש להישפט ???
במקרה זה רשות הרישוי לא תחשב את הנקודות עד למתן החלטה בעניינו ע"י בית המשפט וזאת בכפוף להצגת אישור מבית משפט על קבלת הבקשה .יאמר מייד כי  אם בית המשפט הרשיע את הנהג רשות הרישוי מחשבת את הנקודות חובה מיום שביצע העבירה ["מולידה" אותן מחדש מיום שביצעו את העבירה ,ולפי הצורך גם מבצעת חישוב רטרואקטיבי] כך שיש לשים לב ולזכור  שהבקשה להישפט אינה בהכרח בבחינת ביטול רישום הנקודות .

נהג זכור !!!   
התנאי  לכך שהנקודות לא יהיו תקפות [ יימחקו ] הוא ביצוע אמצעי התיקון [קורסים בשיטת הניקוד ]

• הכותב הוא עו"ד לענייני תעבורה ,מרצה בכיר למקצועות התחבורה .
• מקום שיש סתירה בין הכתוב במאמר זה להוראת החוק הוראת החוק גוברת .
עו"ד אבי חליוא
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס