חפש

זכויות עובדי שמירה ואבטחה

זכויות עובדי שמירה ואבטחה

היקף המשרה: שבוע העבודה בענף זה משתרע על פני 5 ימים. שעות העבודה ביום ו' ייחשבו כשעות נוספות אם העובד עבד מעל 43 שעות באותו שבוע.

פנסיה: כל עובד בענף השמירה גם בחברות שלא חתומות על הסכם קיבוצי זכאי לקרן פנסיה של "מבטחים" לאחר 6 חודשי עבודה כאשר ההפרשה תהיה  רטרואקטיבית מתחילת עבודותו.

החלפת מעסיק: חברה שהפסידה במכרז מחוייבת בתשלום פיצויי פיטורים לעובדים שהועסקו על ידה באותו מקום גם אם הם ממשיכים לעבוד במקום עבור כל גורם אחר.
זכות זו קמה רק לעובדי החברות שחתומות על הסכם קיבוצי.

תוספות גלובליות: בענף השמירה ניתן להחליף את גמול השעות הנוספות בתוספת גלובלית של 9% שתשולם על כל שעות העבודה ולא רק על השעות הנוספות. הסדר זה אמור לעגן בכתב וכל צד רשאי לחזור בו בכל עת מהסכמה זו תוך מתן הודעה מוקדמת של 14 יום בכתב.

הכשרה: העובד זכאי לשכר במהלך תקופת הכשרתו.

עזיבה מוקדמת: המעסיק רשאי להחתים על חוזה לפיו העובד מחוייב לעבוד תקופה מסוימת שאם לא כן יקוזז  פיצוי מוסכם משכרו בגין ההכשרה. הדבר חוקי בתנאי שהפיצוי המוסכם הינו סביר. יש לדרוש הוכחות מה עלות ההכשרה למעסיק.

קנסות: למעסיק אין כל זכות להטיל על העובד קנסות.

נסיעות: המעסיק חייב לשלם לעובד החזר הוצאות נסיעה לעבודה וממנה עד למקסימום של 21.14 ₪ ליום לפי התעריף הזול למעביד, כמו כרטיס "חופשי חודשי". על פי צו הרחבה נסיעות למקום העבודה מחוץ לגבולות העיר ישולמו על ידי המעסיק במלואן.

חופשה: בשנתיים הראשונות לעבודה מגיעים לעובד 12 ימי חופשה בגין כל שנת עבודה. בשנה השלישית והרביעית 13 ימי חופשה. בשנה החמישית 14 ימי חופשה. בשנה השישית עד השמינית 19 ימי חופשה והחל מהשנה התשיעית ואילך 26 ימי חופשה בכל שנה.

הבראה: בשנה הראשונה 5 ימי הבראה בכל שנה. בשנה השנייה והשלישית 6 ימי הבראה. מהשנה הרביעית ועד העשירית 7 ימי הבראה. מהשנה האחד עשרה ועד  השנה החמש עשרה 8 ימי הבראה. מהשנה השש עשרה ועד  השנה התשע עשרה 9 ימי הבראה. מהשנה העשרים ואילך 10 ימי הבראה בכל שנה.

האמור לעיל, נכון ליום כתיבתו ואינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ספציפי.
עו"ד שי טל
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס