חפש

חופשת הקיץ וגירושין

חופשת הקיץ וגירושין

חופשת הקיץ כבר החלה ולא מעט נשים גרושות מוצאות את עצמן בויכוחים בלתי פוסקים עם גרושיהן אודות תשלום הקייטנה, חלוקת הזמנים, תשלום המזונות וכדומה. עו"ד ענבל הראל מומחית לדיני משפחה בעלת משרד בחיפה, מגישה מספר טיפים שיבטיחו את השקט שלכן במהלך חופשת הקיץ ובעיקר יבטיחו חלוקה הוגנת הן בהוצאות והן בבחינת הזמנים.

נשים שנמצאות בהליכי גירושין/בשלב של הליכים משפטיים ויש להן ילדים, רצוי/מומלץ להכניס סעיף בהסכם הגירושין המתייחס לחופש הגדול.

נשים עובדות/אמהות שמתגרשות רצוי לכתוב שהאב יהיה אחראי על הילדים מחצית מימי החופש הגדול ואם יש קייטנה יתחלקו ימי החופשה הנותרים אחרי הקייטנה בין ההורים.

לגבי נושא הלינה אצל האב, במידה והילדים אינם מורגלים ללון אצל האב או שהם צעירים מדי, הוא יוכל להחזיר אותם ללון בבית האם אבל עדיין יהיה אחראי עליהם משעות הבוקר עד הערב. הבעיה נוצרת כאשר שני ההורים עובדים ואף אחד אינו יכול לשהות עם הילדים כל ימי החופשה, במקרה שכזה נהוג לחלוק בעלות הקייטנה וביתר ימי החופשה ראוי שהאם תדרוש שיחלקו איתה בעלות מטפלת.

במידה והאב מסרב לקחת אחריות על הילדים במחצית מימי החופשה כדאי שהאם תעמוד על כך שלפחות ישא במחצית מעלות המטפלת/שמרטף בימים שאין קייטנה.

לכל אחד מההורים תהיה אפשרות לקחת את הילדים לחופשה של מספר ימים רצופים בארץ או בחו"ל. במידה ואין אמון בין ההורים בנוגע להחזרת הילדים צריך לדרוש שההורה המוציא את הילדים יפקיד ערבויות מתאימות (כסף, יפוי כוח על ביתו וכו') להחזרת הילדים.

יש אבות הטוענים שאם הם לוקחים את הילדים לחצי מימי החופש אז צריך לנכות להם חצי מהמזונות לאותו החודש, במקרה כזה אפשר לשקול את העניין, במידה והילדים לנים אצל האבא אפשר לשקול הפחתה מסוימת, אבל כמובן להשתדל להשאיר את המזונות כמה שיותר גבוהים כי ההוצאות השוטפות על הבית בדרך כלל נשארות אותו הדבר.

כל אחד מההורים שרוצה לטוס לחו"ל בדיוק באותם ימים שהילדים אמורים להיות אצלו, עליו לדאוג לסידור חלופי לילדים. (פנייה לצד השני ולסגור ביניהם אולי החלפה של ימים, הסכמה על מטפלת כאשר אותו צד שטס חל עליו לשלם את העלויות וכו').

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
ענבל הראל משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס