חפש

מועדים ל... עצב!

מועדים ל... עצב!

מגיע אלי לקוח למשרד ואומר:" אינני מבין מה רוצים ממני. לא די בכך שנפגעתי כנכה צה"ל, כלומר כמי ששירת בצבא ונפגע פיסית במהלך שנות שירותי בצה"ל, כחייל קרבי, והנה לא די בכך שקצין התגמולים קבע שהסוכרת לא אירעה בעת ועקב השירות, כשהגעתי לבית משפט, אמרו לי שאני לא יכול להשמיע טענותי, כי הגשתי את הערעור,  על כך שלא הוכרתי כנכה צה"ל, חודשיים אחרי שנשלחה אלי התשובה מקצין תגמולים, שאינני נחשב נכה צה"ל. העניין הוא שעד שהבנתי מה רוצים מהחיים שלי, שלחתי ערעור למשרד הביטחון, ענו לי, שאני צריך לפנות לועדת ערעורים. כשכתבתי להם, לשם שלחתי, הודיעו לי במכתב אחרי חודש שכתוב למטה- ועדת ערעורים שבבית משפט השלום בתל אביב !!"

שאלתי את הבחור:  "קראת את המכתב, וראית את ההפנייה לבית משפט?" תשובת הבחור היתה: "מאיפה לי לדעת שאחרי קצין תגמולים, אני פונה לבית משפט ולא למשרד הביטחון? מתברר שטעיתי, אבל בגלל זה אני צריך להפסיד את הזכות שלי לערער על החלטה לא נכונה?"
עניתי לו שהחוק מאוד קשוח בעניין זה, ולמרות שהיו פסקי דין ובג"צים בהם היתה ביקורת קשה של בית המשפט על כך שהכנסת לא האריכה את התקופה להגשת הערעור, בתי המשפט מאנו לאפשר קיומו של הערעור בפניהם. גם אני למוד ניסיון בפניה לבתי המשפט המחוזי והעליון בערעורים על הקשיחות הזו, והדבר נמנע באופן גורף.
נכון שהיו פעמים בהם נקטתי בדרך שאיפשרה לי לחדש את הטיפול בתביעות, אך הקשיים קיימים ומניעת הישמע הערעור היא התופעה שקיימת בנסיבות אלה.
על מי שמקבל החלטה מקצין תגמולים, אסור להשתהות, הוא חייב להזדרז ולהגיש את הערעור. רצוי להגיע מיד לייעוץ משפטי עם עורך דין מומחה בתחום, כדי שלא להפסיד את "הרכבת", ולהגיע לכך שענינו יידון בבית המשפט, ולא שמועד פורמלי דרקוני ימנע ממנו מלהגיע להשיג את זכויותיו המשפטיות, הכספיות והרפואיות כמי שהוא נכה צה"ל, או נכת צה"ל.

יש לציין ש"מיטת הסדום" של המועדים, קיימת גם לגבי מקרים רבים נוספים, אך אנו התמקדנו כאן בהחלטות של קצין התגמולים, למי שתובעים להיות מוכרים כנכי צה"ל: חיילים, חיילם בחובה, בקבע, כלומר בסדיר, במילואים, אנשי שרות בתי הסוהר- (שב"ס) ושוטרים.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
עו"ד יואב צח-וכס
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס