חפש

הדיבר הראשון ברכישת דירה

הדיבר הראשון ברכישת דירה

בטרם רכישת דירה מקבלן או מיזם ,עדיף ומומלץ מאד לבצע בדיקות מקיפות, אשר יכולות לשמור על כספיכם ולמצות עד תום את רכישת דירתכם כדי שלא תקלעו חלילה לעיסקאות בהן הקבלן לא הצליח לסיים את הפרוייקט עקב קשיים כלכליים וכבר היו דברים מעולם עליהם בוודאי שמעתם, ואז כספיכם עלול לרדת לטימיון ,ולכן פירטתי מספר דברים חשובים ביותר שיש לבדוק .
 
אילו בדיקות שיש לבצע בטרם רכישת הדירה מקבלן?
 
• יש לבדוק האם הקבלן רשום בפנקס הקבלנים – בקשו מהקבלן להציג בפניכם רישיון קבלן בו מצויין שהקבלן רשום כקבלן מורשה ויש לוודא שרישיונו של הקבלן בתוקף לפחות לשנה . כדאי לשים לב שברישיון של הקבלן קיימים פרטים לגבי הסיווג שלו ,ובאיזה היקף עבודות מותר לו לעסוק.
ניתן לבדוק פרטים על קבלן במועדון הקבלנים הרשומים המרכז הבניה בגעש, בהתאחדות הקבלנים או ברשם הקבלנים במשרד השיכון או ברשם החברות. ניתן לבדוק באינטרנט לפי שמה של החברה הקבלנית.
 
• לברר פרטים על הקבלן ולבדוק האם הוא קבלן אמין ובעל חוסן כלכלי איתן.
 
• לבקש מהקבלן לדעת אילו בניינים או פרויקטים בנה בעבר.
 
• לבדוק האם עמד בהתחייבויותיו כלפי הדיירים בבניינים שבנה .
 
• לשוחח עם הדיירים שרכשו בעבר דירות מהקבלן ולשאול אותם שאלות בכל הנוגע לעבודות שביצע ,והאם הוא גמיש ואיפשר לדיירים לבצע שינויים בפנים הדירה ,האם הם מרוצים מרמת הבניה , האם הקבלן נענה ברצון לתקן ליקויים שהתגלו תוך כדי בניה ואחריה וכד'
 
• לבדוק את מצבו הכספי של הקבלן ככל האפשר .ניתן לעשות זאת בבדיקה אצל רשם החברות שכן רוב הקבלנים הינם בעלים של חברות ובתדפיס אצל רשם החברות ניתן לבדוק אם קיימים שיעבודים או עיקולים.
 
• לבדוק בנסח הטאבו לפי גוש וחלקה האם הקרקע הינה בבעלות הקבלן?,האם אין שיעבודים או עיקולים על הקרקע ?, אם הקרקע בחכירה של מנהל מקרקעי ישראל ?,ואם כן האם עברה היוון שאם לא אתם יכולים למצא את עצמכם משלמים גם עבור דמי היוון למנהל מקרקעי ישראל ,עניין שיכול להגדיל את שווי העיסקה ולהוות שיקול כלכלי.
 
• לבדוק בנסח הטאבו האם קיימת הערת אזהרה לטובת הקבלן (הערה אשר נרשמת כאשר בעל הקרקע מוכר לקבלן את הקרקע בעיסקת קומבינציה ,כלומר הקבלן אינו משלם לבעל הקרקע עבור הקרקע ,אלא בתמורה בונה הקבלן לבעל הקרקע מספר דירות בבנין) לכן יש צורך גם לבדוק עם הקבלן אילו דירות ניתנות לבעל הקרקע ואיזה עיסקה קיימת בינו לבין הקבלן.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
עו"ד מירי כהן ושות'
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס