חפש

פסק דין בנושא ביטוח לאומי

פסק דין בנושא ביטוח לאומי

זוהי תביעה להכיר במחלת סרטן מסוג מלנומה, כתאונת עבודה מסוג מיקרוטראומה.
 
להלן עובדות המקרה כפי שהן עולות מחומר הראיות המהימן עלינו:
 
1. התובע יליד שנת 1955, בעל גוון עור בהיר.
 
2.עבודתו של התובע הינה כדלקמן:
בתקופה 4/79 - 3/83 כנהג אמבולנס שכיר ב"מגן דוד אדום בישראל".
בתקופה 3/84 - 7/86, 2/88 - 6/93 עבד כנהג אמבולנס עצמאי.
בתקופה 9/87 - 7/89 עבד כנהג ב"ארגמן טורס בע"מ".
בתקופה 6/95 - 12/04 עבד התובע כנהג אמבולנס בחברת אמבולנסים שבבעלותו.
 
3.בתקופת עבודתו כנהג אמבולנס עבד התובע החל משעות הבוקר, 6 ימים בשבוע ולעיתים גם 7 ימים בשבוע, מעל 12 שעות עבודה ביום.
 
4.בעבודתו כנהג אמבולנס נחשף התובע לשמש במשך 3 שעות ליום בממוצע, והאמור הוא בעת הנהיגה ובעת שהות מחוץ לאמבולנס באבטחת אירועים, טיולי קיץ של תנועות נוער, תלמידים ובחופי הרחצה.
 
בנוסף לכך, מתוקף תפקידו כנהג אמבולנס, נחשף התובע לשמש במשך שעתיים ברציפות, פעמיים בשבוע בממוצע, בבתי קברות במהלך קבורת המתים.
כמו כן, נחשף התובע לשמש במשך שעתיים ברציפות, 3 פעמים בשבוע בממוצע, בחקירות משטרתיות בנושאי רצח, פטירה, גופות בשטח, שחזור האירועים והמתנה לגמר חקירות.
 
5.יצוין, כי במשך שנים נהג התובע בכלי רכב ללא מזגנים, כך שחלונות דלת האמבולנס היו פתוחים, והדבר השפיע על חשיפתו לשמש.
 
6.בתקופת עבודתו כנהג בחברת אמבולנסים שבבעלותו (בתקופה 6/95 - 12/04) נאלץ התובע לא אחת להחליף את נהגי האמבולנס השכירים שלו, בנוסף למשמרת הרגילה שלו כנהג.
 
7.התובע לא השתמש במסנני קרינה או תכשירי הגנה הנמרחים על חלקי העור ולא חבש כובע. פעמים רבות עורו וידו השמאלית של התובע הפכו אדומים משמש.
 
8.ביום 13.1.92 התובע נפגע בתאונת עבודה בעת שנדקר בדופן בית החזה ע"י חולה נפש.
בחודש 11/99 אובחן התובע כסובל מגידול ממאיר בריאה.
נקבע בפסק דין שאין קשר בין הדקירה לבין מחלה זו.
מאז נמצאו בתובע גידולים באיברים נוספים בגוף, והתובע עבר ניתוחים וטיפולים שונים.
 
מינוי מומחה רפואי
9.מטעם ביה"ד מונה בתחילה פרופ' (בדימוס) הרולד י. ברנר. עפ"י חוות דעתו מיום 4/4/07 ותשובותיו לשאלות הבהרה מיום 7/10/07 מתברר, כי התובע חלה במלנומה ממארת שהיא מחלה שמתחילה מתאים המחילים מלנין, צבע טבעי שאמור להגן על העור נגד קרני השמש. המחלה מתחילה בדרך כלל מתאים בתוך נקודות חן (MOLES) או שטחים של תאים שגורמים לכתמי עור שטוחים על הפנים או על הידיים (LENTIGO MALIGNUM) . אצל התובע התגלתה המחלה כשהופיעו כבר גרורות. המקור או כתם עור שממנו נגרמו מושבות תאים הסרטנים לא זוהה, למרות ניסיונות חוזרים לגלות מקור אפילו בריריות הגוף.
המומחה קבע, כי אם המקור היה בכתם עור הגלוי לאור השמש, אזי הוא היה ממליץ להכיר בתביעה. אך בהעדר מקור, שכנראה התפתח באזור לא גלוי בכתף, אין להכיר במחלה כקשורה לעבודתו של התובע. אין עדות שהעור בכתף היה חשוף לשמש ולגלי אולתרה סגול (UVB) האחראים למוטציות מהם מתפתחת מלנומה ממארת.  
 
10. ב"כ התובע ביקש למנות מומחה רפואי נוסף מטעם ביה"ד כאש לבקשה זו לא התנגדה ב"כ הנתבע. על כן מונה כיועץ מומחה רפואי נוסף פרופ' רובינזון אליעזר.
 
11.עפ"י חוות דעת המומחה הרפואי הנוסף פרופ'  רובינזון אליעזר מיום  22/1/2008 קובע המומחה, כי עפ"י הספרות המקצועית בתחום, השכיחות של מלנומה ראשונית של העור שנעלמה ספונטאנית היא יותר גדולה מאשר שכיחות מלנומה של הריאה. לדעת המומחה, מהלך המחלה הארוך מתאים למלנומה ראשונית של העור מאשר למלנומה של הריאה. המומחה קובע, כי לאור השינויים בעור של התובע סביר ביותר שהתובע סבל ממלנומה ראשונית של העור מחלה, אשר קשורה קשר סיבתי בין עבודתו של התובע לבין חשיפתו של לשמש.
 
12.ב"כ הנתבע הודיעה בכתב לביה"ד ביום 2/3/08, כי לאור חוות דעת המומחה הרפואי – הנתבע החליט לאשר את התביעה.
 
בתאריך 5/3/08 ב"כ התובע הסכים למתן פסק דין ודרש לפסוק הוצאות שכ"ט עו"ד.
 
13.לאור האמור לעיל אני קובעת, כי התובע לקה במלנומה ראשונית של העור כתוצאה מחשיפתו לשמש במסגרת עבודתו.  על כן מדובר כאן בתאונת עבודה עפ"י עקרון המיקרוטראומה.
 
14.התובע רשאי להגיש לנתבע תביעה לקביעת דרגת נכות.
 
15.על הנתבע לשלם לתובע הוצאות שכ"ט עו"ד בסך של 6,000 ₪ תוך 30 יום מהיום.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
אמנו יואל ובן עזרא אליהו, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס