חפש

הגנת המותג וסימן המסחר

הגנת המותג וסימן המסחר

זכויות הקניין הרוחני הן מהנכסים החשובים ביותר לעסק בעידן המודרני.
במאמר זה נתמקד בהגנה על המותג (Brand Protection).
 
לאחר שפיתחתם מוצר ועיצבתם את סימן המסחר הייחודי לו נדמה כי רישום סימן המסחר אצל רשם סימני המסחר מהווה הגנה מספקת לזכויותיכם. למרבה הצער, לא כך הם הדברים ונדרשים מאמצים רבים הן לזיהוי שימוש מפר בסימן המסחר והן לאכיפתו.

כיצד לוודא הלכה למעשה כי לא נעשה שימוש מפר בסימן המסחר?

חיפוש ברשת האינטרנט
ראשית, מומלץ לבצע בדיקה פשוטה ברשת האינטרנט באמצעות מנועי החיפוש, דוגמת גוגל. על ידי הקשת שם סימן המסחר שלכם תוכלו לקבל אינדיקציה ראשונית לגבי הפרות אפשריות.

סקרי שוק
בדיקה ברשת האינטרנט אינה יכולה לגלות כמובן את יתר ההפרות אשר מתבצעות מחוץ לרשת. במרבית המקרים, רק ביקור במקומות אשר קיים חשש כי נמכרים בהם מוצרים המפרים את סימן המסחר המוגן שלכם יוכל לגלות כי אכן נעשה שימוש מפר ועל כן יש לצאת ולערוך סקרי שוק.

מידע פנימי בעסק
לעתים, מידע בדבר הפרות נמצא באופן מפתיע ממש "מתחת לאף": אנשי המכירות של העסק עשויים להיות חשופים בעבודת השטח שלהם למידע אודות מוצרים מפרים יותר מכל גורם אחר. הגברת המודעות אצל אנשי המכירות בדבר חשיבות גילוי הפרות סימן המסחר עשויה להשתלם לעסק שלכם.

לסיכום, להגנת המותג נדרש מאמץ תמידי אשר מתבצע במספר מישורים מקבילים וזאת כחלק בלתי נפרד מניהול העסק. במידה וזיהיתם כי זכויותיכם מופרות, בין באמצעות שיווק מוצרים מפרים הדומים עד כדי הטעיה למוצרים שלכם ובין באמצעות שיווק מוצרים מזויפים, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי על מנת לבחון את האמצעים המשפטיים העומדים לרשותכם.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
אריאל דובינסקי, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס