חפש

אלימות כלפי בת זוג

אלימות כלפי בת זוג

מי יכול לומר לי שהייתי אלים כלפיה? אמר לי נחשון כשנפגשנו לדון בזימון שקיבל לחקירה שנייה, על אלימות כלפי בת זוג. אם הם היו יודעים מה היא עשתה לי ואיזה מרורים אכלתי ממנה, הם היו עוצרים אותה ולא אותי.

מדובר בעבירה פלילית חמורה, אשר נבדקת בכובד ראש על ידי המשטרה ולא פעם אף מובילה לכתב אישום בגין אלימות כלפי בת זוג.

אבל האם תמיד מדובר במשהו מוחלט? האם תמיד גבר שהפעיל אלימות בסיטואציה מסוימת הוא בהכרח גבר מכה?

אלימות כלפי בת זוג מפחידה גברים רבים, גם בשל הקונוטציה האישית והחברתית המשויכת לעבירה מסוג זה ולא פחות בשל היותה עבירה אשר עלולה להיות מלווה במאסר.

נחשון הגיע אל משרדנו לאחר שנחקר במשטרה בעקבות תלונה שהגישה חברתו לחיים. המשטרה החליטה לזמן אותו לחקירה נוספת והוא, שהריח שמדובר בסיפור שעלול להסתבך, בא לקבל ייעוץ משפטי.

הסיפור של נחשון
נחשון (נחי) והילה יצאו שנתיים ואף עברו לגור יחד בחצי השנה האחרונה. יחסיהם אף פעם לא התנהלו על מי מנוחות והם הרבו לריב, ריבים קשים המלווים בצעקות, איומים ואפילו זריקת חפצים.

הגורם לרוב הריבים היה הקשר של הילה עם החבר לשעבר. הם הכירו שהיו בתיכון, אהבה ראשונה ולמרות שנפרדו מזמן, להילה היה קשה לשחרר והיא רצה לחבר לשעבר בכל עת שהתקשר אליה.

נחשון מצידו לא אהב את הקשר הזה, הפציר בהילה לנתק איתו מגע ואף איים עליה שייפרדו, אם תמשיך אותו.

המקרה המדובר שהוביל לתלונה על אלימות כלפי בת זוג התרחש לפני כשבועיים. נחשון הגיע הביתה ומצא את הילה מחובקת עם האקס שלה. השניים הופתעו כשחזר מוקדם ונראו נבוכים מאוד. האקס הלך והילה ונחשון נקלעו לריב קשה, אשר במהלכו הטיחה בו הילה שהוא לא גבר וכתוצאה מכך הוא סטר לה בחוזקה, משך בשיערה ואף דחף אותה על הרצפה.

כיצד טיפל משרדנו בתלונה שהוגשה בגין אלימות כלפי בת זוג

בשלב הראשון עלינו להבין ולהזדהות עם הסיפור מנקודת מבטו של החשוד. נחשון הינו גבר צעיר, נורמטיבי, ללא עבר פלילי וללא קשרים בעייתיים. מעולם לא הוגשה נגדו תלונה על אלימות ויותר מזה, המשטרה מעולם לא זומנה לביתם של השניים, עקב ריבים קשים או קולניים למרות שהיו כאלה.

עד לאירוע זה נחשון מעולם לא הרים יד על הילה. הוא חזר והפציר בה שוב ושוב להפסיק את הקשר עם החבר, אך היא הפגינה זלזול וחוסר התחשבות עקבי ברצונו או בתחושותיו. אך למרות זאת וזה למרות חשוב מאוד, היא הביעה נכונות להמשיך את הקשר והפצירה בנחשון שלא ייקחו פסק זמן ושהיא תשתנה.

כעורכי דין פליליים עלינו להבין את האירוע המחולל, אותה נקודת שבירה אשר גרמה לגבר רגיל לגמרי כמו נחשון, לאבד עשתונות ולהכות את חברתו.

לאחר אינספור ריבים ובעיות בין השניים, בעקבות הקשר עם החבר והבטחותיה של הילה להפסיק להיפגש איתו, הסיטואציה של השניים מתחבקים מאחורי גבו ותגובתה ה"אלימה" של הילה לאירוע, היו מבחינת נחשון סדין אדום.

כל התסכול, הכעס והתחושה שעושים ממנו צחוק ומושכים אותו באף, התנפצו באותו ריב והביעו לתגובה לא שגרתית ובעיקר לא נשלטת מצידו.

בשלב זה עלינו לשנות את דעתם של החוקרים, על ידי התייחסות למספר קריטריונים ובכך למנוע כתב אישום על אלימות כלפי בת זוגו.
• עברו של נחשון. עבר נקי ללא רבב, מעמיד אותו באור חיובי ומסייע להציג את אפיזודת אלימות כלפי בת זוג, כאירוע חד פעמי שיצא משליטה ולא כקוד התנהגות

• הזדהות עם האירוע המחולל, על ידי הכנסת החוקרים לסיפור הרחב ולכל השתלשלות האירועים שקדמה להפגנת האלימות מצידו

• פעולותיו של נחשון לאחר שהבין את חומרת המעשה. הוא היה נבוך, מבולבל, בכה, רץ להגיש עזרה להילה ואף שכנע אותה ללכת להיבדק בבית חולים, כשהוא מלווה אותה ולא חושב לרגע על עצמו. לאחר האירוע הוא כתב לה מכתב התנצלות ארוך ואף עזב את דירתם המשותפת, למרות שהוא זה ששילם את שכר הדירה לשנה מראש. הכול על מנת שתרגיש בנוח

כל אחת מהפעולות האלה, מסייעות לנו כמשרד עורכי דין פלילי, המתמחה באלימות כלפי בת זוג, לשקף את החשוד האלים כביכול, בצורה אחרת, חיובית יותר ובכך לסייע לו להימנע מאישום על אלימות כלפי בת זוג.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
נוגה ויזל, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס