חפש

אלימות כלכלית

אלימות כלכלית

זוהי תופעה נפוצה אשר הולכת וגדלה בשנים האחרונות לנוכח הגידול ביציאה של נשים לשוק העבודה, שכן מדובר על אלימות אשר מאפיינת את המעמד הבינוני והגבוה.

"אלימות כלכלית" נכפית על האישה, תחילה בצורה של חסכנות או קמצנות מופרזת מצד בן זוגה ללא ידיעתה וללא הסכמתה ובשלבים מאוחרים יותר כשהיא מודעת למצבה, האלימות מופעלת עליה בעל כורחה והיא נכנעת בשל היותה תחת איום, כוח, פחד והונאה; אלימות כלכלית היא חדירה גם לרשות הפיזית של בת הזוג באמצעים כלכליים, ללא כל קבלת רשות ממנה; בעקבות האלימות הכלכלית, נוצרת שלילה מוחלטת של כל יכולת כלכלית מבן/בת הזוג - הקורבן, הגבלת חופש הפעולה, חופש התנועה ומניעת הזכות הבסיסית לחיים בכבוד.

לפי המצב הקיים היום בישראל אלימות כלכלית איננה מוכרת כעבירה פלילית ואיננה מטופלת על ידי רשויות אכיפת החוק ורשויות הרווחה כך נוצר מצב בו אשה הסובלת מאלימות כלכלית, שאיננה מלווה באלימות מסוגים אחרים, איננה יכולה לקבל עזרה מהרשויות; גם במקרים של גירושין אישה אשר נפלה קורבן לאלימות כלכלית תמשיך לסבול מהאלימות גם לאחר פירוק נישואיה.

בני הזוג אשר מבצעים השתלטות על הנכסים המשותפים עושים זאת פעמים רבות בצורות מתוחכמות אשר מקשות על הקורבנות להתחקות אחר הנכסים והכספים המשותפים שהועלמו; לרוב, מדובר אף על ביצוע עבירות נוספות; אי לכך אלימות כלכלית חמורה פוגעת לא רק בנשים אלא גם בחברה כולה שכן מדובר על עבירות שמתרחשות יום יום מבלי שהרשויות יכולות לפעול כנגדן; טיפול בתופעה זו באמצעות חקיקה ימנע את התרחבותה והתפשטותה ויקדם את השוויון בין המינים.

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלו נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
עו"ד ומגשרת מאיה אלפנדרי
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס