חפש

תאונות דרכים

תאונות דרכים

האם נהג שאשם בתאונה זכאי לפיצוי בגין נזק הגוף שנגרם לו ?

האם נוסע ברכב שהנהג שלו נהג ללא ביטוח זכאי לפיצוי בגין נזק הגוף שנגרם לו ?

והאם הולך רגל שפגע בו רכב שלנהג שלו לא היה רישיון נהיגה תקף זכאי לפיצוי בגין נזק הגוף שנגרם לו ?


עו"ד דותן לינדנברג מאשדוד המתמחה בתיקים של נזקי גוף, כולל כתוצאה מתאונות דרכים, מסביר כי לכל שאלות אילו התשובה היא חיובית, כאשר לגבי השאלה הראשונה הרי שהדבר כפוף לתנאים מסוימים.

לדברי עו"ד לינדנברג המחוקק התקין הסדר מיוחד למקרים של תאונות דרכים וכך לנהג שיש ביטוח חובה תקף ורישיון נהיגה תקף הרי שלגבי נזק הגוף שלו עצמו נגרם יש לו כיסוי ביטוחי ויקבל פיצוי וזאת גם אם הוא עצמו גרם לתאונה.

הסיבה היא שביטוח החובה המכסה נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים הנו ביטוח של "אחריות מוחלטת" שמשמעותו היא שלא משנה מי אשם בתאונה אם נגרם לך נזק גוף ויש ביטוח ורישיון תקפים תקבל פיצוי על נזקיך.

על מה כאשר אין ביטוח תקף ו/או רישיון תקף ?

עו"ד לינדנברג מסביר כי גם למקרים אילו מצא המחוקק פתרון והקים גוף מיוחד ששמו "קרנית הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים" (להלן-"קרנית"), אשר הוא אשר נכנס בנעלי הביטוח ונותן פיצוי לנפגע שהיה נוסע ברכב או הולך רגל שנפגע מרכב שלנהג שלו לא היה רישיון נהיגה ו/או ביטוח חובה תקפים.

אך לדבריו כאשר לנהג אין רישיון נהיגה ו/או ביטוח חובה תקפים אזי במקרה זה הוא עצמו לא יוכל לתבוע את קרנית ולא יוכל לקבל פיצוי על נזקיי הגוף שנגרמו לו בתאונה שהוא אשם בה.

ולא רק זאת אלא גם נהג כזה, מחוסר כיסוי ביטוחי, חשוף לתביעה של קרנית לאחר שזו שילמה הפיצוי לנוסע ברכבו או להולך רגל שפגע בו.

עו"ד לינדנברג מביא דוגמא לתיק בו ילד אשר נפגע והנהג אשר פגע בו נמלט ולא היה ידוע האם היה ביטוח.

אותו ילד קיבל פיצוי בשיעור של כ-100,000 ₪ מקרנית, אשר היא זו שתחפש הנהג על מנת שהלה ישיב לה הפיצוי ששילמה.

וכך גם פיצוי דומה קיבל מקרנית אדם כבן שמונים אשר לרכב שפגע בו, כהולך רגל, לא היה ביטוח חובה תקף ולכן קרנית ששילמה לנפגע הפיצוי הראוי על נזקיו תגיש תביעה נפרדת עתה כנגד הנהג שפגע בו ולא היה לו ביטוח תקף.

עו"ד לינדנברג מבקש להדגיש כי המפתח הוא קיום ביטוח חובה ורישיון נהיגה תקפים ובמקרה זה יש כאמור כיסוי ביטוחי ופיצוי גם לנהג הרכב עצמו גם אם אשם בתאונה וזאת על מלא נזקי הגוף שנגרמו לו, ללא כל השתתפות עצמית.  

וכך גם אותו נהג, שיש לו ביטוח ורישיון תקפים, גם אם הוא אשם בתאונה, הביטוח שלו שהוא שמשלם גם לנוסעי רכבו ו/או להולכי רגל שפגע בהם.

כך בתיק אחר קיבלה נפגעת אשר רכבה גרם לתאונה אך היה לו כיסוי ביטוחי תקף פיצוי בסך של כ-500,000 ₪ שכיסה נזקי הגוף שנגרמו לה.
 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
עו"ד דותן לינדנברג
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס