חפש

צעדים ראשונים לנפגע בתאונת דרכים

צעדים ראשונים לנפגע בתאונת דרכים

יש לגשת לקבל טיפול רפואי
לעיתים קרובות הפגיעה בתאונת הדרכים איננה באה לידי ביטוי בשעות או בימים הראשונים שלאחר הפגיעה. חשוב ביותר לגשת מיד לאחר התאונה טיפול רפואי בכל מקרה של תאונת דרכים גם כשהפגיעה נראית לעיתים מינורית ובכך למנוע תהיות ושאלות במקרה של החמרה מאוחרת יותר במצב. מעבר להיבט הרפואי ישנה גם חשיבות ראייתית -משפטית לרישום ולתיעוד המיידי של אירוע תאונת הדרכים ע"י הגורם המטפל (חדר מיון או קופת חולים).

פרטו בגיליון הרפואי את נסיבות תאונת הדרכים ואת כל האיברים והאזורים שנפגעו וודאו כי אלה נרשמים במדויק בגיליון הרפואי.
חשוב ביותר לתאר במדויק את נסיבות התאונה. באם מדובר בתאונת דרכים שאיננה גם תאונת עבודה (תאונה בדרך לעבודה, במהלך העבודה או בדרך חזרה מהעבודה) ודאו כי לא נרשם בטעות בגיליון הרפואי דבר הפוך. ישנה משמעות רבה ביותר לדברים הנרשמים בחדר מיון בשל גורם המיידיות שלהם ואם הדברים נרשמים בצורה שגויה קשה בשלב מאוחר יותר להסבירם.

אם לא מדובר בתאונת עבודה ציינו זאת במפורש ובכל מקרה אל תדווחו אחרת.
נפגעים רבים נוטים לחשוב כי במקרה של תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה הם יקבלו פיצוי כפול. למעשה ברוב המקרים ההיפך הוא הנכון. ראו מאמרנו בעניין "תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה – יתרונות מול חסרונות.

אל תדברו עם נציגי חברת הביטוח גם אם אלה פונים אליכם והנחו בהתאם גם את בני משפחתכם.
לא אחת נציגי חברת הביטוח פונים לנפגע ולבני משפחתו בעוד שהוא עדיין מאושפז ומבקשים לדלות ממנו פרטים ולגרור אותו או את בני משפחתו בלשון. בדרך כלל הנפגע בשלב הזה עודנו מיוצג, לא ברורות לא זכויותיו והוא עלול לשגות ולכן עדיף כלל לא לשוחח עם נציגי חברת הביטוח.

אל תתפשרו עם חברת הביטוח לפני קבלת ייעוץ אצל עורך דין המתמחה בפגיעות גוף בתאונות דרכים.
לעיתים חברות הביטוח מנצלות את חוסר הידיעה ופונות בעצמן אל נפגעים ומציעות להם לקבל כספים תמורת חתימה על סילוק כל תביעה עתידית. לא אחת נפגעים תמימים אשר לא מודעים לזכויותיהם נופלים בפח ובשביל סכומים זניחים יחסית הם מונעים מעצמם כל זכות תביעה עתידית. זכרו חברת הביטוח מעוניינת לשלם כמה שפחות כך שאם היא פונה בעצמה ומציעה סכום כל שהוא מדובר בסכום המשקף פיצוי נמוך באופן משמעותי מהפיצוי האמיתי המגיע לכם.

יש לשמור את כל החומר הרפואי הרלוונטי.
מומלץ לאחר כל ביקור אצל רופא לבקש ממנו שידפיס עבורכם העתק של הביקור.. הדבר יציג בפני עורך הדין המטפל תמונה מלאה ומהירה יחסית של המצב הרפואי ואף יחסוך בהוצאות שדורשות קופות החולים כאשר פונים אליהם לבקש את כלל הביקורים במרוכז.

דווח למשטרה על התאונה בהקדם האפשרי.
דאגו לציין פרטים מדויקים.

אל תדברו כלל וכלל עם חוקרים מטעם חברות הביטוח והפנו אותם לעורך הדין המטפל.
חברות הביטוח נוהגות לשלוח חוקרים לביתו או למקום עבודתו של הנפגע כמו גם לבני משפחתו ולמקורביו. חוקרים אלה מיומנים לדלות מהנפגע פרטים בדרך כלל בנחמדות תוך שהם מציגים עצמם כמי שבאו לעזור לו. אינכם מחויבים לשוחח עימם ומומלץ שלא לשוחח עימם כלל וכלל, גם לא חלקית וגם לא על דברים שנראים לכם כתורמים או "נכונים". למעשה החוקרים כבר יודעים עליכם ועל פגיעתכם די והותר ובכוונתם לנסות ולמצוא סתירות לדיווחים הקיימים בדרך כלל בקשר לחומרת הפגיעה. פגישות אלה מתועדות בדרך כלל בהקלטה. מכל מקום למרות נחמדותם תפקידם של החוקרים מטעם חברות הביטוח הוא לשפר עמדות והם לעולם לא יציגו מצב "רע" יותר ממה שהיה ידוע להם מראש. כך שמכל שיחה עם חוקר יש לכם אך ורק רק מה להפסיד ולכן מומלץ להפנותם מייד לעורך הדין המטפל מבלי להוסיף כל פרט נוסף.

מומלץ לרשום את פרטיהם עם צדדים נוספים לתאונה או נפגעים נוספים.
יש לרשום את שמות העדים לתאונה, חשוב ביותר בעיקר אם מדובר בתאונה עצמית.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל
המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס