חפש

ועדת ערר- תל אביב

ועדת ערר- תל אביב

החלטת הועדה המקומית לתכנון ובניה – לא סוף פסוק
תא 5298/10 וע' ערר תל-אביב


המדובר בבנין ברחוב מונטיפיורי 41 בתל-אביב, אשר הינו בנין בן שמונה קומות המשמש רובו למשרדי עורכי דין ומשרדי ביטוח וכיו"ב. בקומת הקרקע של הבנין מצוי נכס אשר לו שתי כניסות ויציאות, גלריה ואשר עומד ריק מאדם משך שנים עקב קושי במציאת שוכר מטעמים הקשורים למבנה הנכס.

ואולם עקב מבנהו המיוחד, אך טבעי הוא שהנכס יופעל כמסעדה או בית קפה או בר וכדומה, זאת אף לאור היותו של הנכס ממוקם ברחוב מונטיפיורי בתל-אביב הידוע כאזור בילויים, אוכל, וכדומה המתעורר לחיים בשעות הערב ובסופי שבוע.

בעלי הנכס פנו לועדה המקומית לתכנון ובניה תל-אביב והגישו בקשה מסודרת לשימוש חורג ממשרדים לצורך הפעלת הנכס כבית קפה/מסעדה.
כלל דיירי הבנין ואף דיירים מדיירי הסביבה הגישו התנגדויות, כולם פה אחד והעלו טענות מטענות שונות, שעניינן טעמים סובייקטיביים לדחיית בקשת בעלי הכס, ולפיכך בקשת בעלי הנכס – נדחתה על ידי הועדה המקומית.

ואולם - בערר שהוגש על ידי בעלי הנכס באמצעות עו"ד אייל אשכנזי הועלו על ידי העוררת טענות כנגד החלטת הועדה המקומית לתכנון ובניה תל-אביב, ובנוסף ביקרה ועדת הערר בנכס ובבנין, ואף קיבלה לבקשתה חוות דעת מגורמי העיריה בנושא איכות הסביבה ואשפה, והחליטה להפוך את החלטת הועדה המקומית ולהתיר הפעלת בית קפה בנכס (אשר לא יגיש בשרים), למשך עשר שנים.
המסקנה העולה מפסק הדין היא כי אין לראות בהחלטת הועדה המקומית לתכנון ובניה הנסמכת על התנגדויות, רבות ככל שיהיו, כסוף פסוק, ובמקרים הרלוונטיים ראוי וכדאי לעמוד על זכויות ולהגיש ערר לועדת הערר, אשר הינה גוף מעין שיפוטי, במטרה להפוך את החלטת הועדה המקומית.

מובן שיש לגבות את ההליכים בפסיקה תואמת, בטיעונים רלוונטיים ואף בחוות דעת מומחים ככל הנדרש.

רשימה זו הובאה בתמצית. לקבלת פסק הדין במלואו ניתן לפנות לעו"ד אייל אשכנזי, הח"מ, אשר ייצג את העוררת.

הכותב הינו עו"ד ונוטריון בעל משרד עצמאי העוסק בתחום הנדל"ן.


המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
עו"ד ונוטריון אייל אשכנזי
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס