חפש

חושב להתגרש?

חושב להתגרש?

בשלב הראשון כדאי לבחון ולענות בכנות על השאלה "האם אני באמת מעוניין להתגרש ?"- לשם כך מומלץ להתייעץ לכל היותר עם חבר טוב. חשוב שלבסוף ההחלטה תהיה רק שלך ושתתקבל רק על ידך.  חשוב מאוד להיות שלם עם ההחלטה. לאחר קבלת ההחלטה לא להתלבט יותר.
כעת מוכנים  ל"טיול הארוך" ברכבת ההרים של החיים, מצוידים בסבלנות ובפקחות הדרושות.
לאחר ההחלטה יש לשקול האם לדבר על ההחלטה עם בן הזוג בכדי להגיע להסכמות  או לפתוח בהליכים ללא ידיעתו.  לפעולה זו יש כמה היבטים : בן הזוג יכוללהבין   כי בכוונתי להתגרש ו"לרוץ" ולהגיש ראשון את התביעות, ובכך למעשה לצבור יתרון קל ב "מירוץ הסמכויות" . כמו כן בעצם השיתוף של בן הזוג   בכוונתי, אני חושף את עצמי בפני שכנועים שעלולים להשפיע  על ההחלטה
במידה והחלטתי לפעול ללא ידיעת בן הזוג, עלי להחליט היכן להגיש את התביעה/ות , האם בבית הדין הרבני (ובתנאי ששני הצדדים יהודים) או בבית המשפט לענייני משפחה.
כמובן שלכל החלטה יכולות להיות השלכות משמעותיות, למשל ישנה דעה שלאישה עדיף לפנות לבית משפט לענייני משפחה ואילו לגבר עדיף לפנות לבית הדין הרבני. אך אין הוכחה מכרעת  ל תיאוריה זו, וכל מקרה צריך להיבחן לגופו.
חשוב להכין "חבר טוב"  שילווה אותנו בתהליך ורק לו נספר את אשר עובר עלינו, את תחושתינו , את הקשיים, ואת נבכי נפשנו.  חשוב לדעת ולהכין את עצמנו מבחינה נפשית לתקופה לא קלה.
חשוב להכין את הילדים ולהסביר להם את אשר עומד לקרות ( רק במקרה שסיפרנו לבת הזוג על כוונתנו) .
חשוב להחליט על אסטרטגיה ולעלות על דף את כל הנושאים שאני חושב עליהם ולאחר מכן לדרגם לפי סדר חשיבות שהרי יש נושאים שבהם אני מוכן  להתפשר ויש נושאים  בהם אינני מוכן לפשרה.
חשוב להחליט האם אני אלחם או אוותר (בכדי "לקנות את השקט הנפשי שלי") בכל נושא .
חשוב מאוד לבחור עו"ד שיגלה אמפטיות כלפי, יהיה זמין עבורי גם לאחר שקיבל את שכה"ט, ויבחר באסטרטגיה הנכונה שתתאים לי .
עם "דף העבודה" נפנה לעו"ד שבחרנו, ונציג בפניו את עיקריו.  חשוב לספר לעו"ד את האמת ואת כל האמת.  ומבחינת עורך הדין, לפעמים ה"אויב " הכי גדול הוא הלקוח "ששכח"  למסור פרט מהותי, למשל שיש לו שתי  דירות בקיסריה, בעוד שעורך הדין  בכתבי הטענות מציג אותו כחסר כל.  במקרה כזה, כאשר  בבית המשפט מתגלה האמת,  התיק "גמור".
חשוב לנהוג בכבוד ולכבד את הצד השני, זה אולי נשמע מוזר "איך אכבד את הצד השני שאני כל כך שונא",  אבל עלינו לזכור  שבבוא היום, לאחר סיום התהלי,ך נצטרך להמשיך ולהיות הורים משותפים וככל שנריב זמן ארוך יותר ובצורה מכוערת יותר, כך הילדים  שלנו יסבלו יותר והסבל הזה יתורגם בעוד מספר שנים לבעיות פסיכולוגיות  מחקרים  מצביעים על כך שילדים להורים שהתגרשו תוך כדי ניהול הליך ארוך ומכוער יתקשו במערכת הנישואין / הזוגית שלהן.

לסיכום:
חשוב להיות "סגורים" על ההחלטה להתגרש.
חשוב שיהיה חבר אחד לכל היותר שיהיה "שותף סוד" וילווה  אותי בתהליך.
חשוב לבחור עו"ד שיקשיב, שיבין מה אנחנו רוצים, שהעו"ד יפעל בשיתוף פעולה איתנו, שיסביר לנו על התהליך ויעדכן אותנו בכל שלב כולל שלבי הביניים.
חשוב להשתדל להליך מהיר תוך כיבוד הצד השני (עד כמה שניתן ).
חשוב לזכור שיש ילדים בתמונה שרואים איך אנחנו מתנהגים ויבוא יום ויבואו איתנו  חשבון .
חשוב להתאזר בסבלנות לתת אמון ולכבד את הסבריו של העו"ד .
ושיהיה בהצלחה.


  • המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד  
  • המשרד של הכותב הנו משרד העוסק בדיני משפחה, נדל"ן - בליווי החל מתחילת התהליך ועד לסופו,  תוך כדי גילוי אמפטיה ומתן אוזן קשבת לאורך כל התהליך .
  • כל הזכויות שמורות לעו"ד ומגשר שחר שוורץ , אין לצלם / להעתיק ללא אישור בכתב מעו"ד שחר שוורץ.
שחר שוורץ, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס