חפש

טירת-כרמל: לא קוברים נער לא יהודי שהתאבד

טירת-כרמל: לא קוברים נער לא יהודי שהתאבד

טירת-כרמל: לא קוברים נער לא יהודי שהתאבד
במועצה הדתית בטירת-כרמל ובחברה קדישא מסבירים כי הסירוב נבע מהעובדה שאין בטירת-כרמל חלקות קבורה המתאימות לנפטרים לא יהודים. עתה דורשים הורי הנער החזר כספי בגין חלקת הקבר שנרכשה לבנם. המועצה הדתית בתגובה: "הצענו למשפחה האבלה מקומות קבורה חלופיים בחיפה, אך הם החליטו לקבור את בנם באשדוד"

פורסם:     07.03.11, 08:00
הוריו של נער לא יהודי, בן 16.5, תושב טירת-כרמל, שהתאבד לפני כשלושה שבועות, ככל הנראה בשל מצוקה כלכלית קשה בבית, נאלצו לקבור את בנם בבית קברות באשדוד, בעלות של 11 אלף ש"ח. זאת, לאחר שבמועצה הדתית בטירת-כרמל סירבו לקבור את הנער בבית העלמין המקומי בעיר בטענה כי אין בו חלקות קבורה המתאימות לנפטרים לא יהודיים.
מדובר בנער שאביו יהודי ואמו לא יהודיה, הוריו נכים ונמצאים במצב כלכלי קשה ומתפרנסים מקצבת נכות בלבד. כידוע, על-פי הדת היהודית, בן שנולד לאם שאינה יהודיה, מוגדר כלא יהודי. עתה דורשים הורי הנער, באמצעות עו"ד מאיר אזוט, המתנדב בשירות ייעוץ לאזרח בטירת-כרמל, החזר כספי בגין חלקת הקבר שנרכשה לבנם.
כמו כן דורשים ההורים באמצעות עו"ד אזוט מהגורמים השונים, להחזיר את עלות הסעת המנוח באמבולנס פרטי מטירת-כרמל לאשדוד ביום הקבורה, בסך 1,200 ש"ח. עו"ד אזוט אף פנה לשם כך לשר לשירותי דת, יעקב מרגי, כדי לקבל סיוע בגין החזר התשלום עבור חלקת הקברעו"ד אזוט: "לאחר התאבדותו של הנער, התברר שלא תמה הטרגדיה המשפחתית וגם לגבי קבורתו נאלצו ההורים לכתת את רגליהם ולחפש אלטרנטיבה מיידית למציאת מקום לקבורת בנם. לאחר תיווך עם מכרים, נאלצו ההורים להרחיק עד אשדוד ושם לשלם תמורת החלקה 11 אלף ש"ח במזומן, זאת לאחר שלקחו הלוואה מחברים ומכרים וכעת הם נדרשים להחזיר זאת, דבר אשר הכביד עוד יותר על מצוקתה הכלכלית של המשפחה.
מדובר במשפחה קשת יום, שאיבדה בן יחיד בנסיבות טרגיות וכואבות, הגם שלהורי הנער שהתאבד אין רכב ואין באפשרותם לפקוד את קבר בנם היחיד, אלא בתחבורה ציבורית שתארך מספר שעות לכל כיוון".
עוד מציין עו"ד אזוט: "כעת אנו מנסים בסיוע גורמי רווחה ובשיתוף עם הרשויות השונות לגייס כספים על-מנת להקים מצבה למנוח ובמקביל נעשים מאמצים לגייס כספים בעבור ההורים כדי שיוכלו להחזיר את ההלוואה שנטלו ולסייע להם במצוקתם הכלכלית הקשה".
יו"ר המועצה הדתית בטירת-כרמל, הרב ישעיהו מלכה, מסר בתגובה: "צר לנו על המקרה הטרגי. השתדלנו לסייע למשפחה האבלה ככל הניתן במציאת מקום קבורה חלופי. בטירת-כרמל יש מצוקת קבורה קשה, ואין חלקות קבורה מתאימות לנפטרים לא יהודיים. הצענו למשפחה מקומות קבורה חלופיים בחיפה ובסביבה כפי שעשינו במקרים דומים בעבר, אך הוריו של הנער החליטו לקבור את בנם באשדוד".
מנהל חברה קדישא, ברוך אביטל, מסר תשובה דומה: "אני משתתף בצער המשפחה. חברה קדישא בטירת-כרמל לא יכולה לקבור אדם לא יהודי, מהסיבה שאין לנו חלקות קבורה מתאימות לשם כך. הצעתי למשפחה לקבור את בנם המנוח בבית קברות מתאים לכך בחיפה, אך הם התעקשו לקבור את בנם באשדוד".
ממשרד הדתות נמסר בתגובה: "בתאריך 17.2.11 הועברה פנייתו של עו"ד אזוט לטיפולו של יאיר עוז, יועץ השר. מבירור הפרטים עולה כי מדובר בקבורה של נפטר שאינו יהודי, הוצעה למשפחה על-ידי מנהל חברת קדישא בטירת-כרמל קבורה ללא כל עלות כספית בקיבוץ לוחמי הגטאות, שם קיים בית עלמין עבור לא יהודים ואף מסר למשפחה את כל אמצעי הקשר לבית העלמין כאמור. עוד הוסיף מנהל ח"ק לעשות והתקשר מספר פעמים לאב המשפחה בכדי לברר האם הסתדרו והאם יש צורך בסיוע נוסף.
לאחר זמן מה הודיעו למנהל הח"ק כי אם הנפטר מבקשת לקבור את הילד באשדוד מסיבות משפחתיות וכי המשפחה באשדוד מטפלת בכל הסידורים. יאיר עוז, יועץ השר, סיכם עם עו"ד אזוט כי יעביר פנייה ליו"ר המועצה הדתית באשדוד ויעלה בפניו את הדברים בבקשה לפעול לעזור למשפחה לפנים משורת הדין, ככל שניתן. משרדנו ממשיך לעקוב אחר הטיפול במשפחה".
מאיר אזוט, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס