חפש

תאונת דרכים – דרכי פעולה

תאונת דרכים – דרכי פעולה

פיצויים בגין נזקי תאונת דרכים
 

באם נפגעת בתאונת דרכים יש לפעול כלהלן:
1. הנך זכאי לטיפול מגן דוד אדום במימון חברת הביטוח ועל כן מומלץ להיות מפונה בעזרת אמבולנס ישירות לחדר מיון.
 
2. הנך זכאי אף למימון בדיקות וטיפולים ע"י חברת הביטוח וזאת לאחר מסירת אישור המשטרה כאמור לבית החולים. עליך או על אדם מטעמך להודיע בהזדמנות הראשונה כי הגעת למיון לאחר שעברת תאונת דרכים.

חשוב להדגיש כי הפניה לחדר מיון לאחר התאונה חשובה לשם איתור פגיעות וחבלות, זאת גם אם נראה שלא נגרם כל נזק ברור ובולט לעין.
במהלך הטיפול הרפואי יש להקפיד ולהעלות בפני הרופאים את כל הכאבים והמגבלות מהם את/ה סובל אפילו אם אלה נראים ככאבים קלים ולא משמעותיים וכי לדעתך הכאב יחלוף במהרה.
 
אישור משטרה על תאונת דרכים
3. כדאי לפנות למשטרה בכדי לקבל אישור אודות קרות מקרה התאונה עם פירוט מועד ומקום תאונת הדרכים, פרטי הרכבים, הנהגים המעורבים, הנפגעים ופוליסת ביטוח החובה ופרטי הנפגעים בתאונה.
 
4. מומלץ לדרוש מהנהגים המעורבים בתאונת הדרכים, כבר בזירת התאונה, באם המצב הרפואי מאפשר זאת, כי יציגו רישיון רכב, רישיון נהיגה ופוליסת ביטוח חובה, יש לרשום את פרטיהם האישיים, שם החברה המבטחת בביטוח חובה, מספר פוליסת ביטוח וכן מספר הרכב. כמו כן מומלץ לרשום פרטי עדים לתאונת הדרכים. הצגת אישור משטרה בבית החולים ובקופת חולים מאפשרת טיפול רפואי חינם ללא תשלום.
 
המשך טיפול רפואי בקופת חולים
5. יש להקפיד לפנות לרופאי קופת החולים וכן להעלות ולציין בפני הרופאים המטפלים את כל הכאבים והמגבלות מהם הנך סובל מבלי להחסיר מידע אף באם מידע זה הינו מידע רגיש או מידע המהווה לך אי נוחות.
 
כמו כן עליך לבקש הפניות מתאימות לרופאים מקצועיים ולמומחים.
חשוב לציין כי המשך הטיפול הרפואי ניתן לך במסגרת קופת החולים בה אתה חבר.
 
איסוף המסמכים הרפואיים
6. הנוהג הקיים הוא כי מי שנפגע בגופו מגבש, בדרך כלל בתקופה האורכת כשנה, את הערכת נזקיו הן בפן הוצאותיו הכספיות והן בפן של נזקיו העתידיים בהם עדיין לא גובש סכום כספי.
 
7. לאחר גיבוש הנזקים, כאמור לעיל, יש להגיש תביעה (מומלץ על ידי עורך דין הבקיא בתחום הנזיקין) כנגד המזיק ולעיתים אף כנגד הגורם המבטח אותו.
 
8. במקרים מסוימים כגון תאונות דרכים מומלץ לדרוש מחברת הביטוח שיפוי עבור הנזקים ובאם מתעוררת בעיה הרי שאף ניתן לתבוע את חברת הביטוח.
 
9. תהליך גיבוש הנזקים לכדי כימות כספי נעשים באיסוף כל החומר הרפואי וכן חוות דעת רפואיות מטעם כל רופא שטיפל בניזוק. ערכם של המסמכים הרפואיים לא יסולא בפז מאחר והם המהווים אסמכתא לנטען בתביעה או בדרישה לחברת הביטוח.
 
10. ראוי לציין כי ישנם מקרים בהם נותרה לניזוק נכות מהתאונה (נכות צמיתה) ואז ישנו מדרג אחוזים המכמת את הפיצוי הכספי לו זכאי הניזוק כאשר לעיתים יקבל סכום מיידי וכולל ולעיתים יקבל חודש בחודשו.
 
לסיכום:
11. בסופו של יום, בכדי לקבל את המגיע לך כתוצאה מתאונת דרכים יש לבצע את הפעולות המופיעות לעיל באדיקות.
 
זכור - כל מסמך וכל טופס רפואי חשוב ושווה לך הרבה כסף.
בכל מקרה מומלץ כי תיוועצו בעורך דין העוסק בדיני נזיקין והמכיר את רזי החוק על בוריו.
 
לא מומלץ ליקח סיכון בנושא הנ"ל מאחר ופעילות עצמאית, ללא עזרת איש מקצוע, עלולה להביא לתוצאה בלתי רצויה וחבל.

הצהרה: למען הסרת אי אילו ספקות, מאמר זה והתוכן המובא בו אינם מהווים ייעוץ משפטי או תחליף לו וכן אינם מהווים המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על מאמר זה והתוכן המובא בו, בכל אופן שהוא, עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד ועל ידי כך מסיר מכותב המאמר כל אחריות.
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס