חפש

ייפוי כוח מתמשך-עו"ד שירלי דוידי טריגר

ייפוי כוח מתמשך-עו"ד שירלי דוידי טריגר

בטח שמעתם לאחרונה על ייפוי כח מתמשך.
אם אתם לא יודעים בדיוק מה זה אומר, ואם אתם מתלבטים אם כדאי לכם לערוך אחד כזה, לפניכם 5 נקודות חשובות בנושא:
1. ע"פ חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב-1962, ייפוי כוח מתמשך הוא למעשה מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו בעתיד, אם יגיע למצב שבו לא יוכל לטפל בהם בעצמו.
2. ע"פ החוק, ייפוי כוח מתמשך יכול להיות בענייניו האישיים של הממנה, בעניינים רכושיים או בעניינים רפואיים - בכולם או בחלק מהם. דוגמאות לנושאים שניתן לכלול בייפוי הכח המתמשך - חשבונות בנק ונכסים של הממנה וכן מקום מגורים.
3. למיופה הכח יש חובות כלפי הממנה! כך למשל, עליו לפעול בשקידה, במיומנות, במסירות, בתום לב וללא התרשלות לשמירת ענייניו של הממנה.
4. ניתן לפעול על פי ייפוי הכוח המתמשך ולעשות בו שימוש רק לאחר כניסתו לתוקף.
ייפוי הכח המתמשך ייכנס לתוקף בשלב שבו מי שערך אותו חדל מלהבין בנושא שלגביו ניתן ייפוי כח המתמשך, ולכן עולה הצורך בפעולות מצד מיופי הכח.
הממנה רשאי לקבוע בייפוי הכוח המתמשך מהם התנאים לכניסתו לתוקף. אם הממנה לא התייחס באופן מפורש לתנאים בייפוי הכוח המתמשך, ייפוי הכוח המתמשך ייכנס לתוקף בהתאם לחוות דעת מומחה, בצירוף הצהרת מיופי הכוח שלפיה הממנה לא מסוגל להבין בדבר שלשמו ניתן ייפוי הכוח המתמשך.
5. שימו לב, ייפוי כח מתמשך מוסמך לערוך רק עורך דין שעבר הכשרה מיוחדת לכך אצל האפוטרופוס הכללי. כמו כן, נדרש שלעורך הדין אין עניין אישי בייפוי הכח המתמשך.
⬅עו"ד שירלי דוידי טריגר מוסמכת לערוך ייפוי כח מתמשך, והיא תשמח לסייע לכם בכל שאלה בנושא.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
May be an image of 1 person and text
שירלי דוידי טריגר, עורכת דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס