חפש

כמה יעלה לנו להחזיק את הדירה החדשה?-עו"ד דורון תמיר

כמה יעלה לנו להחזיק את הדירה החדשה?-עו"ד דורון תמיר

נתחיל במה המחוקק שלקח את המצב הזה בחשבון קבע:

לגבי הארנונה – על  פי החוק זכאי הדייר לעד 5 שנות של פטור מהארנונה בהתאם לתקנות. על פי תקנות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית (הנחה בארנונה), דייר שמכר את דירתו ועומד בתנאים שנקבעו בתקנות יקבל בשנתיים הראשונות הנחה של 100% על ההפרש בתשלום הארנונה בין גודל דירתו הישנה לגודל דירתו החדשה,  בשנה השלישית 75%, ברביעית 50% ובחמישית 25%. החוק קובע כי גם הסיווג של הנכס לא ישתנה במשך התקופה.

בין התנאים לקבלת הפטור נמצא את החובה שהדירה שימשה למגוריו 3 שנים לפני שנהרסה ושהכנסתו החודשית נמוכה מההכנסה הממוצעת. בפרוייקטים רבים מתחיבים היזמים להחיל הנחת ארנונה של 100% על דיירים מעל גיל 64 בכל מקרה ולמשך 5 שנים.

לגבי דמי הניהול של הדירה החדשה. - בעל דירת תמורה בבית משותף מחודש לא יהיה חייב בהוצאות ניהול ותחזוקה של הרכוש המשותף לתקופה של חמש שנים מהמועד שבו קיבל לחזקתו את דירת התמורה וכל עוד הוא מתגורר בדירה, בסכום העולה על הסכום שבו השתתף בהוצאות כאמור ערב הריסת הבית המשותף, ובלבד שבמועד שבו קיבל לחזקתו את דירת התמורה הוא הגיע לגיל פרישה, שדירת התמורה היא דירתו היחידה ושהוא מקבל גמלה לפי חוק הבטחת הכנסה. ז"א שאם ובמידה ושלמתם רק 20 שח לחודש מיסי ועד בניין לפני שעזבתם את דירתכם הישנה ודמי הניהול לדירתכם החדשה עומדים על 300 שח , אתם לא תשלמו את התוספת של 280 שח למשך 5 שנים. מי שצריך לממם את הסעיף הזה הוא היזם בפרויקט ההתחדשות העירונית (תמא ופינוי בינוי).

דיירים שחוששים שלא יעמדו בהפרשי עלויות האחזקה בין הדירה הישנה לחדשה ראוי שיקחו מהיזם דירת תמורה קטנה יותר וכסף מזומן שיאפשר להם לשלם את ההוצאות.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

 

עורך הדין דורון תמיר
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס