חפש

ערבויות, המפתח לביטחון בהתחדשות עירונית-עו"ד דורון תמיר

ערבויות, המפתח לביטחון בהתחדשות עירונית-עו"ד דורון תמיר

אתם מסתכלים סביבכם ורואים מדי פעם פרוייקטים של התחדשות עירונית שנתקעים וזה מפחיד אתכם מלהתקשר בפרוייקט שכזה כיוון שהמחשבה על לגור באתר בניה במשך 5-6 שנים מפחידה כל אדם כמו גם המחשבה על כך שכבעלי דירה אתם עלולים להיתקע מחוץ לדירתכם ההרוסה בזמן שבניית דירתכם החדשה נתקעת ומתעכבת שנים. הפתרון שנמצא הכי יעיל למצבים האלו הוא קיומן של ערבויות בנקאיות שיסייעו לדיירים להתארגן במקרה של תקלות כאמור. היום נעבור בקצרה על סוגי הערבויות שחובה שיופיעו בהסכמי התחדשות עירונית.

רק תזכרו נקודה חשובה: אין תחליף לעו"ד מנוסה וקשוב, מפקח איכותי, ויזם עם ניסיון שקיבל המלצות מלקוחותיו בפרוייקטים שונים. 

ונמשיך לערבויות:

כשהיזם מתחייב לפנות את הדיירים ולשלם לכם שכירות – הוא צריך למסור לב"כ הדיירים ערבות שכירות אוטונומית שתבטיח את תשלומי השכירות בתקופת הפינוי מהדירה. ערבות השכירות היא ערבות פוחתת הפוחתת ככל שמתקרבים לסוף תקופת השכירות.

כשהיזם מתחייב לבצע עבודות חיזוק ובניה – הוא צריך למסור לב"כ הדיירים ערבות ביצוע אוטונומית בסך של כ 20-30% משווי עבודות החיזוק.  לרוב תהיה זו ערבות פוחתת שתלויה בקצב התקדמות העבודות.

כשהיזם מתחייב לבנות בניין חדש תחת זה שהרס – הוא צריך למסור לב"כ הדיירים ערבות בנקאית בגובה שווי הדירה החדשה שאנחנו אמורים לקבל.

כשהיזם מתחייב שהפרויקט הינו פרויקט נטו לדיירים – ז"א שהדיירים לא אמוריל לשלם כלום במסגרת ההסכם, הוא צריך למסור לב"כ הדיירים ערבות בגובה המיסים שעלולים הדיירים למצוא עצמם נדרשים לשלם.

כשהיזם מתחייב לתת אחריות ולתקן ליקויים בדירות המוגמרות - בין בעקבות מחויבותו על פי תקופת הבדק ובין אם במסגרת בתחיבויותיו על פי הסכם התמ"א38 - הוא צריך למסור לב"כ הדיירים ערבות בדק המחושבת בד"כ לפי 12,000 ₪ לכל דירה בפרויקט.

כשהיזם מתחייב לרשום את הדירות החדשות בטאבו ו/או להשלים רישום בית משותף – הוא צריך למסור לב"כ הדיירים ערבות רישום בסך של כ 60 אלף ש"ח להבטחת השלמת הליך הרישום.

כשהיזם מתחייב לסיים את העבודות במועד מסוים – הוא חייב לעשות כך ולא ראוי שבהסכם תהיה סנקציה כספית לטובת כל דייר שדירתו לא תהיה מוכנה בזמן ורצוי לקבוע את הסנקציה בהתאם לחוק המכר.

כל הערבויות שהוזכרו לעיל תלויות בהסכם מול היזם ולכן חשוב שאת הערבות הכי חשובה תארגנו לכם בתחילת הדרך והיא עו"ד משלכם שמייצג אתכם בלבד שידאג לאינטרסים המורכבים שלכם מול האינטרסים הלא פחות מורכבים של היזם.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

 

עורך הדין דורון תמיר
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס