חפש

נכנסה להיריון בגיל 55 ולידתה הסתבכה. לאחר מאבק משפטי פוצתה בכ-1.4 מיליון שקלים!-עו"ד דורית פילו

נכנסה להיריון בגיל 55 ולידתה הסתבכה. לאחר מאבק משפטי פוצתה בכ-1.4 מיליון שקלים!-עו"ד דורית פילו

מדובר בבני זוג חירשים מלידה המתקשרים בשפת הסימנים, אשר ייצגתי בתיק רשלנות רפואית. הם סיפרו לי שכאשר האישה היתה בת 55 שנים, הם החליטו שהם רוצים להביא ילד נוסף לעולם (היו להם שני ילדים בגירים בריאים באותו זמן).

לאור גילה של האישה ולאור העובדה שלא היו לה ביציות פוריות, סרב מומחה הפוריות בארץ לטפל בה. אולם, בני הזוג לא וויתרו, נסעו לקפריסין, קיבלו שם תרומת ביצית וחזרו לארץ כשהאישה בהריון.

כאשר הגיע מועד הלידה הם נסעו לבית החולים, ומאחר והיא כבר ילדה שני ילדים בריאים בלידות רגילות, החליט מנהל המחלקה של בית החולים לאפשר לה ללדת בלידה רגילה, אבל ציין במפורש בגיליון הרפואי כך: "בכל בעיה - להפנותה לניתוח קיסרי".

האישה הוכנסה לחדר הלידה ובמשך שעות ארוכות הלידה לא התקדמה. למרות הנחיית מנהל המחלקה, היא טופלה על ידי הרופאים במחלקה באמצעות נר לזירוז הצירים, וכשזה לא עזר היא קיבלה מספר מנות של פיטוצין (תרופה להגברת צירים).

התרופות לא קידמו את הלידה, ולמרות זאת היא לא נשלחה לחדר הניתוח והושארה שם שעות ארוכות כשהיא כאובה וסובלת.

בהמשך היו האטות בדופק העובר, אשר לאט לאט החמירו. רק כאשר הופיעה האטה חמור ודרמטית בדופק העובר, היא נלקחה לניתוח קיסרי, אך אז התברר כי היה זה מאוחר מידי והוולד נולד במצב קשה מאד וכעבור שלושה ימים נפטר.

בפגישה עם הלקוחות הם סיפרו לי (באמצעות הבן שלהם שתרגם לי את שפת הסימנים), שלאחר הלידה הטראומטית מנהל המחלקה קרא להם לשיחה, התנצל בפניהם ובכה. האב הדגים לי (בלי מלים) איך מנהל המחלקה חיבק אותו ובכה. מהמידע הזה אני הנחתי שמנהל המחלקה הוא אדם אנושי המסוגל להודות בטעויות שנעשו על ידי המחלקה שהוא ניהל.

במהלך הדיון בבית המשפט נאבק עורך הדין מטעם בית החולים בצורה חריפה כנגד כל טענה לרשלנות רפואית, וטען שהתנהלות הצוות הרפואי בחדר הלידה היתה מקצועית וכי הסיבוך שאירע לא היה ניתן למניעה.

בית המשפט נתן הצעה טובה מאד לפשרה, אולם בית החולים דחה אותה ונקבע כי הצדדים יגישו תצהירים. אני הגשתי תצהירים של ההורים, ובהם גם כתבתי שמנהל המחלקה התנצל ובכה. בית החולים, מצדו, לא הגיש תצהיר של מנהל המחלקה, אלא רק של הרופאות שטיפלו באישה.

על כן הגשתי בקשה להעיד את מנהל המחלקה כעד מטעמי.

לא עבר שבוע מאז הגשת בקשתי, ועורך הדין של בית החולים ביקש לסיים את התיק. אחרי מו"מ קצר הסכמנו כי חברות הביטוח של הרופאים ובית החולים יפצו את האישה ובעלה ב- 1,420,000 ש"ח.

לקח חשוב שאני לקחתי מהמקרה הוא שלפגישה הראשונה עם הלקוחות יש חשיבות מכרעת בטיפול בתיק.

אני מקשיבה קשב רב לכל המידע שמועבר לי על ידם, גם אם לכאורה מדובר במידע שולי ופחות חשוב.

מניסיוני, כל משפט שנאמר ללקוחות לאחר אירוע רפואי שכשל או הסתבך - הוא מאד חשוב, ולעתים בסופו של יום, יש לו משקל מכריע בניהול התיק.

משרד עו"ד דורית פילו מתמחה במימוש זכויות רפואיות, בתחום הנזיקין והביטוח, רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, ביטוח לאומי וכן בתביעות כנגד חברות ביטוח (בנוגע לפוליסות ביטוח חיים, בריאות, אבדן כושר עבודה, סיעוד ועוד).

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
 
דורית פילו-משרד עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס