חפש

בגלל התרשלות הרופאים הפכה אם צעירה לשבר כלי. תפוצה ב-7.7 מיליון שקלים!-עו"ד דורית פילו

בגלל התרשלות הרופאים הפכה אם צעירה לשבר כלי. תפוצה ב-7.7 מיליון שקלים!-עו"ד דורית פילו

הנה סיפור עצוב, שהסתיים בפיצויים בסך למעלה מ-7 מיליון שקלים. לצערי הרב, אילולא הייתה הצעירה זוכה לייצוג משפטי הולם – היא הייתה זוכה ככל הנראה לפיצוי נמוך בהרבה.

מדובר באם צעירה כבת 29 מירושלים, אשר שלושה שבועות לאחר לידת בנה הבכור, הגיעה לבית החולים עקב הקאות בלתי פוסקות.

היא אושפזה, אך במשך מספר ימים לא הצליחו הרופאים לבלום את התופעה, או לברר את הגורם לה.

בכל יום נערכו לה בדיקות דם, היא זכתה לביקור רופאים, אך הטיפול היחידי שהוענק לה היה עירוי נוזלים (אינפוזיה).

כעבור מספר ימים הוחלט להעבירה לביצוע בדיקה אליה היא לוותה ע"י שתי אחיות. בעודן יורדות במעלית, איבדה לפתע החולה את הכרתה והחלה לפרפר.

האחיות ביצעו בה החייאה ממושכת, וחייה ניצלו - אך למרבה הצער היא נותרה משותקת בארבעת גפיה, עם נזק מוחי קבוע - ולמעשה הוגדרה כסובלת מ- 100% נכות לשארית חייה.

במהלך התביעה אותה ניהלתי בשמה ובשם משפחתה נגד בית החולים הוגשו מספר חוות דעת של מומחים רפואיים, מטעמי ומטעם בית החולים.

המחלוקת העיקרית נסובה סביב השאלה מה היה הגורם לאובדן הכרתה.
קרדיולוג שחיווה את דעתו מטעם בית החולים קבע שהיא סבלה מדום לב בלתי צפוי, שיכול להתרחש במקרים נדירים, ועל כן לא מדובר ברשלנות של בית החולים.

בתגובה לחוות דעת זו, פניתי לקרדיולוג מוכר ובכיר, וביקשתי ממנו שיבדוק את התיק.

המומחה מטעמי סקר בין השאר את בדיקות הדם שלה, והבחין כי תוצאותיהן מצביעות על ערכי אשלגן הולכים ופוחתים. לדבריו, תופעה זו נגרמה מאובדן הנוזלים התכוף שנבע ממצבה.

לדבריו, על פי הספרות הרפואית, במקרים שבהם ערכי האשלגן מגיעים לרמה נמוכה באופן קריטי, הדבר עלול לגרום, במקרים נדירים, לפרפור חדרים – ולדום לב.

באמצעות חוות דעת זו טענתי, כי תוצאות בדיקות הדם, והירידה הניכרת בערכי האשלגן שבהן - היו למעשה כל העת מול עיניהם של הרופאים המטפלים - אך הם לא עשו דבר על מנת לתקן את החריגה.

זמן קצר לאחר שהוגשה חוות דעת הקרדיולוג מטעמי, פנו אלי נציגי בית החולים, והחל בינינו משא ומתן אינטנסיבי לפשרה, שבסיומו סוכם כי חברת הביטוח של בית החולים תפצה את החולה ומשפחתה ב-5 מיליון שקלים, וזאת מעבר לתשלומי הביטוח הלאומי, שבמצטבר מגיעים לסכום של למעלה מ-2.7 מיליון שקלים נוספים.

פיצוי זה, בסך 7.7 מיליון שקלים - לא יחזיר לאישה את חייה, לבעלה את אשתו, ולבן הפעוט את אמו – אך יש בו על מנת להקל במעט את סבלם, ולשפר לאין ערוך את איכות הטיפול שלו תזכה האישה לשארית חייה.

משרד עו"ד דורית פילו מתמחה במימוש זכויות רפואיות, בתחום הנזיקין והביטוח, רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, ביטוח לאומי וכן בתביעות כנגד חברות ביטוח (בנוגע לפוליסות ביטוח חיים, בריאות, אבדן כושר עבודה, סיעוד ועוד).

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
 
דורית פילו-משרד עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס